فونیکسریمکسبهتام

تهدید ترامپ توخالی بود؟!

صادرات خودرو مکزیک به آمریکا به سطحی بی‌سابقه رسید

عصر خودرو- در حالیکه چندین ماه از تهدید دونالد ترامپ علیه خودروسازان جهانی می‌گذرد، صادرات خودرو مکزیک در ماه ژوئن به مدد افزایش صادرات به آمریکا به یک سطح بی سابقه رسیده است.

صادرات خودرو مکزیک به آمریکا به سطحی بی‌سابقه رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز،  انجمن صنعت خودرو مکزیک(AMIA) اعلام کرد: صادرات خودرو این کشور در ماه ژوئن نسبت به دوره مشابه سال قبل 12 درصد و همچنین تولید خودرو 4.9 درصد افزایش یافته است.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ابتدای شروع تصدی اش اعلام کرده بود که اگر خودروسازان جهانی حاضر در مکزیک بخواهند از این کشور به آمریکا خودرو صادر کنند باید تعرفه های گمرکی 35 درصدی بپردازند. ترامپ این تهدید را با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغالزایی در آمریکا اعلام کرد.

    بنا به اعلام AMIA، کارخانه های خودروسازی در مکزیک در ماه ژوئن 334 هزار و 606 دستگاه خودرو تولید و از این تعداد 276 هزار و 626 دستگاه را صادر کردند.

    صادرات خودرو مکزیک به آمریکا، بزرگترین شریک تجاری مکزیک،  در ماه ژوئن به 215 هزار و 235 دستگاه رسید که تقریبا 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    صادرات خودرو مکزیک به آمریکای لاتین 6.7 درصد و به اروپا 0.6 درصد کاهش یافته در حالیکه صادرات به آسیا تقریبا 64 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    مکزیک حدود یک پنجم تولید خودرو در آمریکای شمالی را به خود اختصاص می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط