فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان استاندارد خبر داد:

احتمال توقف شماره‌گذاری دو خودرو دیگر

عصر خودرو : رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: یکی، دو خودرو هستند که هنوز همه استانداردها را به صورت کامل رعایت نکرده‌اند و ممکن است در آینده نزدیک شماره‌گذاری آنها متوقف شود.

احتمال توقف شماره‌گذاری دو خودرو دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹:۳۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا نظام الدین برزگری بدون نام بردن اسامی این خودروها گفت: در مورد یکی از این خودروها شرکت خودروساز تعهد کتبی داده که یک مورد استاندارد باقی مانده آن به زودی اجرا شود.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا این دو خودرو ریو و روآ هستند؟ عنوان کرد: اسمی از این خودروها نمی برم، اما به همه بنگاههای تولیدی و به ویژه خودروسازان اعلام می کنم که هر کس استانداردها را رعایت نکند، براساس قانون با آنها برخورد می شود.
    به گفته برزگری ظرف یک هفته آینده تکلیف ادامه شماره گذاری یا توقف شماره گذاری خودروهای فوق مشخص می شود.
    رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران درباره احتمال توقف شماره گذاری وانت پیکان نیز گفت: این خودرو با توجه به اخطاری که ما داده بودیم، نتوانست همه استانداردهای لازم را به اجرا درآورد. ما در دو مرحله و تا پایان شهریور به شرکت خودروساز مهلت دادیم تا یک وانت دیگر را که منطبق با استانداردها است، جایگزین آن کند.
    این مقام مسئول اضافه کرد: براساس بررسیهای ما شرکت خودروساز هیچ کاری تاکنون انجام نداده و ما نیز به قول خود عمل کردیم و تولید و شماره گذاری وانت پیکان را از اول مهر ماه امسال متوقف کردیم.
    مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرو ایران خودرو چند روز پیش اعلام کرد که سازمان استاندارد و نیروی انتظامی در اقدامی ناعادلانه و عجولانه دستور به عدم شماره گذاری وانت پیکان داده اند.
    کیوان وزیری مدعی شد که سایر وانت های داخلی نیز از همه استانداردهای مصوب برخوردار نیستند، ولی با این وجود فقط وانت پیکان در مظان اتهام قرار گرفته است.

    کرمان موتوراکستریم