فونیکسریمکسبهتام

تعداد واگن‌های متروی تهران باید به ۲ هزار واگن برسد

عصر خودرو- تعداد واگن‌های متروی تهران براساس تعهد دولت باید به ۲هزار واگن برسد.

تعداد واگن‌های متروی تهران باید به ۲ هزار واگن برسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در این‌باره گفت: با توجه به کمبود قطار در خطوط مترو و براساس تعهدات دولت بایستی تعداد واگن‌ها به 2هزار واگن برسد.

    وی افزود: هم‌اکنون قطار موجود نداریم و برای خطوط جدید فعلاً از موجودی قطارها خطوط را تغذیه می‌کنیم. هم‌اکنون تعداد واگن‌های مترو 1200واگن است که برای سرویس دهی در 7خط فعالیت می‌کنند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو افزود: سرفاصله قطارها در خطوط 1، 2و 4چهار تا پنج دقیقه است. در این بخش ناوگان تکمیل است اما باید قطارها بهینه‌سازی‌ و به روز شوند.

    بافنده گفت: سرفاصله قطارها در نیمه جنوبی خط3، 9دقیقه و در نیمه شمالی 18دقیقه است که با تأمین ناوگان می‌توان این سرفاصله را به 5دقیقه رساند. وی افزود: خط 7چون تازه راه‌اندازی شده سرفاصله قطارها 50دقیقه است و در آینده با تأمین قطار و تا قبل از بازگشایی مدارس بایستی به 20دقیقه برسد. بافنده گفت: روزانه حدود 40درصد از قطارها بایستی برای تعمیر و نگهداری به تعمیرگاه اعزام شوند اما به‌دلیل کمبود واگن این امکان کمتر است و همین موجب استهلاک قطارها می‌شود. وی افزود: تمام زیرساخت‌های مترو آماده است اما قطار کم است.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: تکنولوژی بیش از 40رام از قطارهای موجود قدیمی و بیش از 17سال است که در خطوط فعالیت می‌کنند و بایستی بازنشسته و برای آنها جایگزینی در نظر گرفته شود. بافنده افزود: دولت می‌تواند برای کمک تعهدش را در تأمین یارانه بلیت و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام دهد. تاکنون مترو 350میلیارد تومان از یارانه بلیت از دولت طلبکار است و همچنین دولت می‌تواند در تأمین ناوگان و بهینه‌سازی‌ آن اقدام کند.

    وی گفت: هم‌اکنون 3میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌شود اما پیش‌بینی می‌کنیم با تأمین ناوگان به 10میلیون سفر نیز برسیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو افزود: در سال 95، 170واگن از طریق واگن‌سازی‌ به مترو ارائه شد اما از سوی دولت پشتیبانی صورت نگرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو