فونیکسریمکسبهتام

معرفی ۱۰ خودروی دهه نودی موجود در کشور که از بازار فروش خوبی بهره می‌برند

پیرمردهای محبوب بازار

عصر خودرو - یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک خودرو، بازار فروش خوب آن است که در صورت نیاز بتوانید خودرو را سریعا به پول نقد تبدیل کنید. اما در بازار کشور ما، عمده خودروهای قدیمی (خصوصا خارجی) با توجه به کمبود قطعات یدکی، مکانیک‌های وارد به تعمیرات آنها و مسائلی از این قبیل، بازار فروش‌شان از وضعیت چندان ایده‌آلی برخوردار نیستند.

پیرمردهای محبوب بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار
  • پیرمردهای محبوب بازار

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما از آنجایی که خودروهای دهه 90 میلادی، کلاسیک‌هایی مدرن با قابلیت استفاده روزمره هستند، اگر خواسته باشیم گزینه‌ای از این دوران انتخاب کنیم که از نظر بازار فروش هم شرایط ایده‌آلی داشته باشد، کدام خودروها پیش روی ما قرار خواهند گرفت؟

هوندا سیویک
یکی از پرطرفدارترین خودروهایی که در دهه 70 شمسی وارد کشورمان شد، محصول ساب کامپکت و اقتصادی برند خودروسازی هوندا، تحت عنوان سیویک است که نسل پنجمش را به طور گسترده در بازار ایران داشتیم. این محصول که عمدتا با پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری در کشور حضور دارد، با قیمتی در حدود 10 الی 17 میلیون تومان معامله می‌شود و از نظر استهلاک، خودروی ایده‌آلی است. دو نمونه اتوماتیک و دنده‌ای از این خودرو را در داخل کشور داریم و همچنین تعداد اندکی از نسخه 3 درب کوپه آن با قیمتی بیش از 25 میلیون تومان در بازار یافت می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که تیپ‌های مختلفی از این خودرو با امکانات متفاوت در بازار یافت می‌شود که البته عمدتا دارای بالابرهای برقی شیشه‌های جلو، کولر، فرمان هیدرولیک و در نمونه‌های فول‌تر مجهز به بالابرهای برقی شیشه‌های عقب، سانروف برقی و... هستند.

میتسوبیشی گالانت کوسه‌ای
میتسوبیشی گالانت در دهه 90 میلادی با دو نسل متفاوت ششم و هفتم به بازار ایران راه پیدا کرد که نسل ششم آن (از اوایل سال 1990 تا 1993 در کشور ما حضور داشت) را به دلیل بهره‌گیری از پوزه کشیده، تحت عنوان «گالانت کوسه‌ای» می‌شناسند. گالانت کوسه‌ای نسبت به گالانت نسل هفتم که با لقب «گالانت عینکی» شناخته می‌شود، خودروی خوش‌فروش‌تری است؛ چرا‌که لوازم یدکی ظاهری و فنی این نسل به‌مراتب ارزان‌تر بوده و همچنین با توجه به مدل پایین‌تر‌بودن آن، قیمت مناسب‌تری هم دارد. این خودرو نیز در تیپ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده بود که نسخه لوکس و فول‌آپشن آن را تحت عنوان سوپر‌سالن می‌شناسیم که شامل امکاناتی مثل شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سانروف برقی و... می‌شود. میتسوبیشی برای این گالانت گستره نسبتا کاملی از انواع پیشرانه‌های 4‌سیلندر اتمسفریک و توربو در نظر گرفته بود اما عمده نمونه‌های وارد‌شده به ایران از نوع اتمسفریک 2 لیتری با سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری یا انژکتوری (در تیپ‌هایی مثل GTI و...) هستند. قیمت این خودرو بسته به سلامت بین 10 تا 18 میلیون تومان متغیر است.

دوو اسپرو
در میان سدان‌های سایز متوسطی که آن روزها از کشورهای شرقی به بازارمان عرضه می‌شدند، دوو اسپرویی که توسط کرمان خودرو به ایران راه پیدا کرده بود یکی از خودروهای دهه 90 میلادی است که این روزها هم از بازار فروش نسبتا خوبی (در قیاس با هم‌دوره‌ها) بهره می‌برد. این محصول برای نخستین‌بار در سال 1992 به ایران راه پیدا کرد و طی سال‌های 1993، 1994 و در نهایت 1996 هم در کشورمان حضور داشت. نمونه‌های 92 و 93 با پیشرانه 2 لیتری تک انژکتور، نمونه 94 با پیشرانه 2 لیتری 4 انژکتور و مدل 96 این خودرو با دو نوع پیشرانه 2 لیتری 4 انژکتور و 1.5 لیتری 16 سوپاپ در کشورمان حضور دارد. تقریبا تمامی اسپروهای عرضه شده به ایران از نظر امکانات در یک سطح قرار دارند و از 4شیشه برقی، هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی (همراه با گرمکن)، گرمکن شیشه عقب، قفل مرکزی و... بهره می‌برند. اما تعداد اندکی از اسپروها نیز مجهز به سانروف فابریک هستند. این روزها دوو اسپرو را می‌توان با مبلغی از حدود 9 الی 18 میلیون تومان خریداری کرد اما توجه داشته باشید که نمونه‌های کاملا سالم و بی‌دردسر این خودرو اندکی کمیاب است.

میتسوبیشی لنسر
اگر از جمله افرادی هستید که به خودروهای اسپرت با ظاهری مناسب برای اعمال تغییرات سلیقه‌ای علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که روی لنسر فکر کنید! میتسوبیشی لنسر دهه نودی که از اواخر 1991 به بازار کشورمان عرضه شد، یک سدان ساب کامپکت ساده، اسپرت و زیباست که با وجود پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری، مصرف سوخت بسیار پایین و استهلاک مناسبی دارد. این پیشرانه ضعیف‌ترین گزینه قابل سفارش برای لنسر بود که در آن روزها به کشورمان می‌رسید. با این حال این کوچولوی ژاپنی از نظر شتاب و کشش چندان هم بی‌رمق نیست، هرچند که نمونه‌های 2 لیتری توربو و 1.6 لیتری آن نیز در کشور به چشم می‌خورد. لنسر نیز همچون دیگر هم‌دوره‌ای‌ها با سطوح مختلفی از امکانات در بازار حضور دارد و نمونه‌های مختلف آن با برچسب‌های قیمتی 9 الی 16 میلیون تومان (1.3 لیتری) به فروش می‌رسد.

فولکس واگن گلف مارک2
فولکس واگن گلف که از دهه 70 تا‌کنون به بازار جهانی عرضه می‌شود، در حال حاضر یکی از پر‌فروش‌ترین و محبوب‌ترین‌ هاچ‌بک‌های دنیا محسوب می‌شود. اما نسل دوم این خودرو که از سال 1983 میلادی ‌روی خط تولید فولکس واگن قرار داشت، تا آخرین سال عرضه‌اش یعنی 1992 در بازار کشورمان حضور داشت. این ‌هاچ‌بک آلمانی که عمدتا با پیشرانه 1.3 لیتری و البته تعداد محدودتری 1.8 و 2 لیتری در خیابان‌های کشور یافت می‌شود، خودرویی کم‌استهلاک است که با مبالغی در حدود 7 الی 15 میلیون تومان قابل خریداری خواهد بود. البته از آنجایی که گلف یک خودروی اقتصادی است، عمدتا امکانات چندان زیادی را در‌بر‌نمی‌گیرد. برای مثال تنها برخی از گلف‌های موجود در بازار شیشه برقی دارند و همچنین فرمان هیدرولیک نیز در بسیاری از نمونه‌ها به چشم نمی‌خورد. این خودرو از حیث قطعات یدکی هم وضعیت خوبی داشته و البته مهم‌تر از همه ساختار فنی ساده آن موجب سهولت نگهداری آن می‌شود.

مرسدس بنز W124
مرسدس بنز W124 که به نوعی پدر E کلاس امروزی محسوب می‌شود را در بازار کشورمان تحت عنوان «بنز کپل» می‌شناسیم. این خودرو در انواع مختلف و با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار جهانی حضور دارد که البته عمده نمونه‌های موجود در ایران از نوع 230E هستند. هرچند که این گزینه از نظر قیمتی در بازه متفاوتی نسبت به موارد دیگر گفته شده در این لیست قرار می‌گیرد اما توجه داشته باشید که این خودرو که‌ طی 11 سال و تا 1995 بر روی خط تولید مرسدس بنز قرار داشت، یکی از دهه نودی‌های خوش‌فروش بازار کشورمان است که علاقه‌مندان فراوانی دارد. نمونه‌های سالم و نفیس مرسدس بنز W124 230E را در حال حاضر می‌توان با قیمتی در حدود 35 الی 55 میلیون تومان خریداری کرد، ولی برخی نمونه‌های در حد صفر و کم‌کارکرد بیش از این میزان نیز قیمت‌گذاری می‌شوند. بنز کپل در نمونه 230E از پیشرانه 2.3 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد و امکاناتی مثل شیشه بالابرهای برقی، ایربگ، صندلی‌های برقی، آمپر نشانگر مصرف سوخت و... در این خودرو به چشم می‌خورد.

ب‌ام‌و سری3 E36
یکی از پرطرفدارترین نسل‌های ب‌ام‌و سری3، نسل سوم این خودرو یا همان E36 است که در حد‌فاصل سال‌های 1990 الی 2000 به تولید رسید. این خودرو که از یکی دو سال پس از معرفی به بازار کشور ما راه پیدا کرد، یکی دیگر از دهه نودی‌های خوش‌فروش موجود در ایران است. ب‌ام‌و سری3 نسل سوم که با کد E36 شناخته می‌شود، با انواع پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر بنزینی یا دیزلی در بازار جهانی حضور دارد اما بیش از هر چیز نمونه 1.6 لیتری آن را در کشورمان داریم. در واقع این نمونه تحت عنوان 316i شناخته می‌شود و از پیشرانه 98 اسب بخاری بهره می‌برد که به صورت استاندارد و کاملا سر‌حال شتاب صفر تا صد 12.9 ثانیه‌ای را به شما ارائه خواهد کرد. همچنین در بازار کشور نمونه‌های 318i و 325i این خودرو نیز یافت می‌شود که پیشرانه‌های قوی‌تری دارند. در حال حاضر یک ب‌ام‌و 316i E36 سالم و سرحال از حدود 25 الی 35 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که البته این برچسب قیمتی برای نمونه‌هایی با شرایط استثنایی کمی متفاوت خواهد بود.

اپل کورسا
یکی دیگر از ‌هاچ‌بک‌های پرطرفدار بازار دهه نودی‌ها، اپل کورسای نسل دوم (مشهور به اپل کورسا B) است که از اواسط دهه 90 میلادی به بازار جهانی و البته خیابان‌های کشور ما راه پیدا کرد. اپل کورسا یک‌ هاچ‌بک نسبتا کوچک با سواری راحت، استهلاک پایین و در نهایت ظاهر دوست‌داشتنی است که هنوز هم در بین همدوره‌ای‌هایش، بازار فروش نسبتا خوبی دارد. پلت‌فرم این خودرو مربوط به جنرال موتورز بوده و با شورولت Cetta و Sail یکسان است. همچنین شرکت اُپل برای این خودرو پیشرانه‌های 3 و 4 سیلندر مختلفی در نظر گرفته بود که عمده نمونه‌های وارد شده به ایران از نوع 1.2 لیتری با 45‌اسب بخار هستند. همچنین این خودرو دارای انواع ‌هاچ‌بک 5 درب و‌ هاچ‌بک 3درب است که بیش از 90 درصد نمونه‌های داخل کشور ما از نوع 5 درب بوده و تعداد محدودی از نسخه 3 درب که در ایران یافت می‌شود، از پیشرانه 1.6 لیتری بهره می‌برند. این خودرو در نمونه‌های 1.2 لیتری از حدود 6 الی 14 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و از حیث قطعات یدکی نیز وضعیت نسبتا خوبی دارد.

تویوتا لندکروزر سری80
تویوتا لندکروزر را می‌توان یکی از پرطرفدارترین خودروهای شاسی بلند در دنیا دانست که تا‌کنون نسل‌های مختلفی از آن روانه بازار جهانی شده است. اما نسل J80 این خودرو که در دهه 90 (حد فاصل 1990 تا 1997 میلادی) ‌ روی خط تولید قرار داشت و در اواسط دهه 70 شمسی به کشور ما پا گذاشت، یکی از نسل‌های بسیار محبوب این خودرو است که بازار بسیار خوبی هم در کشور ما دارد. تویوتا لندکروزر سری80 با پیشرانه‌های 6 سیلندر بنزینی و دیزلی در بازار جهانی حضور دارد اما نمونه‌های مختلف موجود در ایران مجهز به نیروگاه‌های بنزینی 4 یا 4.5 لیتری هستند. لندکروزر سری80 که از ظاهری و جذاب و دوست‌داشتنی بهره می‌برد، در نمونه‌های فول آپشن، امکاناتی همچون شیشه بالابرهای برقی، سانروف برقی، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک، یخچال، دو کولر و... نیز به همراه دارد. این خودرو بسته به رنگ، امکانات، تجهیزات، پیشرانه و مسائلی از این قبیل از حدود 35 الی 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

نیسان پاترول سافاری
نسل چهارم نیسان پاترول که از 1987 تا 1997 ‌روی خط تولید قرار داشت، با کد Y60 شناخته می‌شود و در بازار کشور ما به پاترول سافاری مشهور است؛ خودرویی که برعکس نسل گذشته‌اش، در ایران مونتاژ نشد و تنها به صورت وارداتی به خیابان‌های کشورمان راه پیدا کرد. این نسل یکی از پرطرفدارترین خودروها برای افرادی که به سفرهای برون جاده‌ای و یا همان آفرود علاقه دارند، به شمار می‌رود؛ خودرویی با زیربندی بسیار انعطاف‌پذیر و مناسب که البته پیشرانه 4.2 لیتری بنزینی آن نیز توان بالایی برای مهار‌کردن سختی‌های مسیر دارد. پاترول سافاری در انواع 5‌درب، 3‌درب و 5‌درب‌های روف در بازار کشورمان حضور دارد که البته نمونه 5 درب ساده سهم بیشتری را از آن خود می‌کند. این محصول هم در نمونه‌های فول آپشن امکانات قابل قبولی به شما ارائه می‌کند و برای خرید یک نمونه سالم آن باید در حدود 40 الی 65 میلیون تومان هزینه کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو