فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه قزوین راه اندازی می شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:با راه اندازی سامانه«سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه، ۶۸ دستگاه دوربین ثبت تردد و تخلف هوشمند نیز در جاده های استان قزوین نصب شد.

سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه قزوین راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، افشین پیرنون روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و مدیران راه و شهرسازی استان که در محل اداره راه قزوین برگزار شد اظهارداشت: با رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم راهداری گام موثری برای کاهش حوادث جاده ای در استان برداشته شده است و در این راستا شاهد کاهش 23 درصدی سوانح منجر به فوت در استان هستیم.

    مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد:تاکنون دراستان قزوین 72 نقطه پرحادثه شناسایی و آشکارسازی شده که برخی نیازمند اصلاح هندسی است که با رفع آنها از سوانح کاسته می شود.

    تردد ماهانه 12 میلیون خودرو از محورهای موصالاتی استان

    پیرنون تصریح کرد: به طور میانگین ماهانه 12 تا 20 میلیون دستگاه خودرو ازمحورهای مواصلاتی استان تردد می کنند که در فاصله زمانی 20 اسفند ماه تا 15 فروردین تعداد 17 میلیون تردد ثبت شد که بیشترین آمار در یک روز با یک میلیون تردد به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل مسافری استان در ایام تابستان گفت: 228 دستگاه اتوبوس مسافربری، 188 دستگاه مینی بوس و580 دستگاه سواری برای جابجایی وتردد مسافران تابستانی پیش بینی شده و خوشبختانه با ظرفیت 3 برابری قادریم به همه نیازها پاسخ دهیم.

    پیرنون تصریح کرد: برای کاهش حوادث جاده ای در سراسر کشور 540 دستگاه سامانه نصب سامانه ثبت تخلف هوشمند نصب شده که در استان قزوین 21 دستگاه در آزاد راهها و بزرگراهها نصب شده که می تواند 335 کیلومتر از جاده های استان را تحت پوشش قرار دهد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد:تاپایان امسال 18 دستگاه دیگر ثبت تخلف هوشمند در جاده های استان نصب می شود که در مجموع 39 دستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

    نصب 47 دستگاه تردد شمار در استان قزوین

    وی اضافه کرد: همچنین 47 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان نصب شده که در این زمینه ثبت 17 میلیون خودرو نیز در استان انجام شده است.

    میانگین عمر متوسط ناوگان مسافربری 13 سال است

    پیرنون در ادامه گفت: میانگین عمر متوسط اتوبوس های ناوگان مسافربری استان قزوین 13 سال است که تمهیدات لازم برای نوسازی آن انجام شده است.

    وی اظهارداشت: 750 کیلومتر از مسیرهای استان خط کشی شده و با نصب 2500 عدد انواع تابلوهای مسیر و شش کیلومتر نصب گاردریل برای ایمن سازی جاده ها اقدام شده است.

    پیرنون اضافه کرد: همچنین یک هزار تن آسفالت برای لکه گیری در استان توزیع و مصرف شده و اصلاخ مسیرها و نقاط پرحادثه در دستور کار قرار گرفته است.

    نصب سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه  

    وی اظهارداشت: با نصب سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه ازتوقف اتوبوسها در ایشگاههای مسیرجلوگیری شده است.

    پیرنون اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه ضمن رصد آنلاین فعالیت رانندگان اتوبوسهای برون شهری در صورت بروز هرگونه تخلف مراتب بلافاصله به نزدیکترین مرکز پلیس راه برای اعمال قانون اعلام می شود.

    وی تصریح کرد: با این سامانه تمامی رفتارهای رانندگان اعم از توقف غیر مجاز، سوارکردن مسافر در طول مسیر، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی، جا دادن صندلی پشت راننده به نسوان کنترل شده و با متخلفان برخورد می شود.

    47 مجتمع بین راهی آماده خدمت رسانی است

    پیرنون از آمادگی مجتمع های بین راهی برای پذیرایی از مسافران در تابستان هم خبرداد و گفت: 47 مجتمع خدمات بین راهی و نمازخانه ها نیز آماده خدمت رسانی است و مدیران این مراکز را موظف کرده ایم در مجتمع های خود حضور داشته باشند و بر نحوه کارها نظارت کنند.

    وی بیان کرد: با همکاری همه دستگاههای خدمات رسان و امدادی مانند جمعیت هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران استانداری، امدادخودرو، برای خدمت رسانی آمادگی داریم.

    پیرنون گفت: تعدادی از خودروهای امدادی دارای مجوز رسمی نیستند که آنها را شناسایی کرده ایم تا از فعالیت آنها ممانعت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط