فونیکسریمکسبهتام

آیا کار "MG پارس موتور" در ایران تمام است؟

عصر خودرو- اخبار اخیر درباره MG پارس موتور از سوی برخی منابع آگاه حاکی از اینست که پس از اقدامات استراتژیک MG در بازار ایران، سایک موتور و آزویکو(AZVICO) تصمیم گرفتند یک شرکت سرمایه گذاری مشترک ۵۰-۵۰ در زمینه فروش در ایران تاسیس کنند.

آیا کار "MG پارس موتور" در ایران تمام است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این موضوع در نمایشگاه خودرویی تبریز در سپتامبر 2016 جایی که مصرف کنندگان ایرانی با MG360 آشنا شدند، مطرح شد.  

    در آن زمان طبق قرارداد تجاری که به امضای طرفین رسید، همچنین اعلام شد که MG پارس موتور تا پایان سپتامبر تاسیس خواهد شد.

    متاسفانه پیشرفت شرکت MG پارس موتور کند تر از حد انتظار صورت گرفت که به تاخیر در پیشبرد کار تا سال 2017 منجر شد.

    در آن زمان قرار بود MG360 تا میانه سال 2017 و پس از تاسیس MG پارس موتور روانه بازار شود. اما AZVICO شریک ایرانی به دلیل کمبود بودجه، بارها کار را برای تزریق سرمایه به شرکت سرمایه گذاری مشترک فروش به تعویق انداخت.

    این امر مستقیما باعث ایجاد شرایطی شد که امروز می بینیم MG پارس موتور هنوز به ثبت نرسیده است. این امر دلیل اصلی عدم فروش MG360  در بازار ایران از سپتامبر گذشته است.   

    گفته می‌شود از آنجا که آزویکو بارها نتوانسته اهداف مشترک تجاری را پیش ببرد و همچنین از آنجا که لزوم تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک فروش رعایت نشده، فعالیت شرکت MG پارس موتور احتمالا مجددا به تاخیر خواهد افتاد یا شاید لغو شود. اگر این اتفاق رخ دهد، این احتمال وجود دارد که MG360  در بازار ایران عرضه نشود. برآورد برخی واسطه ها حاکی از اینست که شاید سایک موتور در شروع کار در انتخاب یک شریک داخلی شایسته و باکیفیت درست عمل نکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط