فونیکسریمکسبهتام

در۵ ماهه اول سال ۹۰

سایپا بیشترین سهم صادرات خودرو سواری را از آن خود کرد

عصر خودرو : شرکت سایپا در ۵ ماهه اول سال جاری بیشترین سهم صادرات خودروسواری کشور را به خود اختصاص داد.

سایپا بیشترین سهم صادرات خودرو سواری را از آن خود کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰:۵۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز،شرکت سایپا که طبق برنامه های استراتژیک خود در دهه 80 شمسی با تکیه بر مزیت های رقابتی محصولات سایپا یعنی کم مصرف بودن، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی فراوان و در دسترس با قیمت مناسب موفق شده است صادرات خود را بیش از 70 برابر نماید.
    بر اسا س این گزارش،در 5 ماهه اول سال جاری نیز علیرغم مشکلات موجود، بواسطه تعهد استراتژیک نسبت به تولید محصولات صادراتی موفق گردید که بیشترین سهم را در صادرات خودروی سواری کشور به خود اختصاص دهد.
    این گزارش می افزاید، شرکت سایپا در 5 ساله اخیر بطور متوسط رشد 54 درصدی را در صادرات خود تجربه نموده و نخستین خودروساز ایرانی است که به منظور تقویت جایگاه صنعت خودروسازی در عرصه جهانی به صادرات تحت برند و نام ایرانی سایپا همت گماشته و سیاست های تبلیغات، فروش و خدمات پس از فروش در بازارهای صادراتی را در جهت تثبیت و ارتقاء برند تعریف نموده است.
    همچنین شرکت سایپا بواسطه حفظ روند صعودی صادرات، استفاده از روش های نوین بازاریابی، صادرات تحت نام و برند ایرانی سایپا و کسب سود مناسب، تنها شرکت خودروساز ایرانی است که تا کنون چهار بار در سالهای 81 ،83 ،88 و 89 به عنوان صادر کننده نمونه در زمینه خودروسواری در کشور انتخاب شده است.
    بر اساس گزارش معاونت امور صادرات شرکت سایپا ،مناطق هدف این شرکت خاورمیانه، آفریقا، آسیای میانه و آمریکای لاتین بوده که در حال حاضر بیشترین صادرات به بازارهای عراق، سوریه، ونزوئلا، آذربایجان، سودان، مصر، الجزایر، لیبی، ارمنستان، کامرون، غنا، ساحل عاج، سنگال و نیجریه می باشد.
    این گزارش می افزاید،بدیهی است همانطور که ارتقاء کیفی محصولات سایپا و برآورده نمودن الزامات استانداردهای روز دنیا، امکان توسعه بازار آسیای میانه به اروپای شرقی را فراهم نموده است، با ورود محصولات جدید به سبد محصولات صادراتی نیز، به تدریج امکان توسعه بازارهای صادراتی سایپا به تمام جهان فراهم خواهد آمد.
    بر اساس این گزارش،شرکت سایپا علاوه بر صادرات خودروی کامل، با نصب و یا راه اندازی خطوط تولید در برخی از بازارهای هدف، زمینه جدیدی برای فعالیتهای صادراتی خود ایجاد نموده است. هدف از احداث خطوط تولید افزایش قدرت رقابت محصولات با استفاده از حمایت های ناشی تولید در بازارهای صادراتی است.
    همچنین با استفاده از تعرفه های ترجیحی و پیمان های منطقه ای امکان صادرات مجدد این محصولات به کشورهای همسایه وجود دارد.بر اساس این گزارش، صادرات قطعات منفصله از ثبات و استمرار بیشتری برخوردار است و علاوه بر ایجاد دانش جدید در سازمان، زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی را ایجاد مینماید که از ارزش افزوده بالایی برخوردار است. شرکت سایپا در حال حاضر در کشورهای سوریه، ونزوئلا، عراق و سودان دارای خط تولید است.


    کرمان موتوراکستریم