فونیکسریمکسبهتام

نصب سیستم بومی کنترل هوشمند سرعت بر روی ۳ نوع خودروی ایرانی

عصر خودرو- پژوهشگران مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس سیستمی برای کنترل هوشمند سرعت خودروها در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز عرضه کردند که در حال حاضر این سیستم بر روی ۳ نوع خودروی ایرانی نصب شده است.

نصب سیستم بومی کنترل هوشمند سرعت بر روی ۳ نوع خودروی ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حوریه مرزدارانی، مجری طرح با بیان اینکه مطالعه در این زمینه را از سال 90 آغاز کردیم، گفت: در ابتدا درصدد بودیم بر روی خودروهای هیبرید الکتریکی بنزینی تحقیق کنیم که در این راستا پروژه‌ای مربوط به تولید یک مدل خودروی هیبردی با مشارکت یکی از شرکت‌های خودروسازی را تعریف کردیم؛ اما متاسفانه پس از یک سال و نیم کار تحقیقاتی با وجود بالا رفتن قیمت دلار و افزایش تحریم‌ها پروژه تولید خودروی هیبریدی متوقف شد، از این رو تحقیقات ما در حوزه دیگری ادامه یافت.

    وی تولید ICU خودروهای داخلی مانند ال90 و پراید را از جمله این تحقیقات نام برد و ادامه داد: نمونه اولیه این سیستم ساخته شد و بیش از 60 درصد دانش فنی ICU را در این تحقیقات بدست آوردیم، ولی برای ادامه حیات شرکت نیاز داشتیم تا تولید یک محصول سودآور با توانایی فروش در بازار را در کنار این کار تحقیقاتی آغاز کنیم که در این راستا اقدام به طراحی و تولید سیستم‌های کروز کنترل کردیم.

    مرزدارانی ICU را قلب خودروها توصیف کرد و یادآور شد: بازار این محصول تنها شرکت‌های خودروسازی است؛ از این رو ما باید اول محصول یا محصولاتی را به بازار عرضه می‌کردیم تا ما را به عنوان یک شرکت فعال و موفق در زمینه خودرو بشناسند و اعتماد بازار را به دست آوریم که طراحی و تولید سیستم‌های کروز کنترل را در دستور کار قرار دادیم.

    مجری طرح با بیان اینکه کروز کنترل یا سیستم کنترل هوشمند سرعت خودرو سیستمی است که برای آسودگی به هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی به کار می‌رود، اضافه کرد: در این سیستم امکان تثبیت سرعت خودرو در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است.

    وی نمونه مشابه چینی سیستم‌های کروز کنترل در بازار را رقیب اصلی این محصول بومی کشور دانست و گفت: اما مزایا و امکاناتی که محصول تولیدی ما به مشتریان ارائه داد، موجب موفقیت ما در بازارهای داخلی شد.

    مرزدارانی توانایی نصب آسان بر روی تمامی خودروهای داخلی را از جمله مزایای سیستم کروز کنترل داخلی نام برد و یادآور شد: نمونه‌های خارجی بر روی برخی از خودروهای داخلی پاسخگو نیست و یا نیاز به دستکاری و تغییر در سیستم برق خودرو دارد؛ در حالی که محصول ما با توجه به طراحی و تولید در داخل، قابلیت نصب آسان روی تمام خودروها را دارد.

    وی پایین‌تر بودن قیمت تا 30 درصد نسبت به نمونه چینی و ارائه خدمات پس از فروش را از دیگر مزایای این محصول عنوان کرد.

    وی از کاربردی شدن این سیستم در شرکت ایران خودرو بر روی چندین مدل از خودروهای خود از جمله پژو، سمند و تندر90 در بخش خودروهای سفارشی خبر داد و خاطرنشان کرد: با یکی از خودروسازهای داخلی نیز در حال مذاکره هستیم تا کروز کنترل را جایگزین نمونه خارجی کنیم و وارد خط تولید این محصول شویم، به علاوه مذاکرات ما با سایپا و دیگر خودروسازان جریان دارد.

    این محقق با تاکید بر اینکه این سیستم بر روی خودروهای سنگین نیز قابل نصب است، افزود: سیستم‌های برقی و مکانیکی ماشین‌های سنگین با ماشین‌های سبک متفاوت است؛ بنابراین سیستم‌های تولید شده روی خودروهای سنگین قابل نصب نیست؛ اما ما توانایی تولید کروز کنترل برای خودروهای سنگین را داریم و نمونه‌هایی را در این زمینه تولید کردیم، ولی پروسه معرفی و اعتمادسازی با نهادهای مربوط مانند شرکت اتوبوسرانی زمان‌بر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو