فونیکسریمکسبهتام

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تعرفه خودرو پلکانی کاهش می‌یابد

عصر خودرو : رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کاهش تعرفه خودرو از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است، گفت: بر اساس سیاست گذاری‌ دولت، قرار بر این است که تعرفه خودرو به صورت پلکانی کاهش یابد.

تعرفه خودرو پلکانی کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱:۲۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از مهر مهدی فتح اله با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در کشور گفت: البته حکمی به صورت قطعی برای کاهش قیمت تمام‎شده در مورد خودرو نمی توان صادر کرد و باید متناسب با شرایط خاص هر بنگاه تولیدی و تجاری، عارضه یابی صورت داد و متناسب با آن، مشکلات آن را تحلیل کرد.
    رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به نظر می رسد که خودروسازان نیز باید در فضای کاهش قیمت تمام شده وارد شوند و مسئله بالا بودن قیمت را ریشه یابی و حل و فصل کنند.
    وی تصریح کرد: صنایع خودروسازی کشور که به عنوان مادر صنایع مطرح است، دست روی دست نگذاشته اند و در حال ورود به فضای رقابتی هستند. به طور قطع در فضای رقابتی با خودروهای مدرنی که در بازار ایران وجود دارند، آنها موظف به کاهش قیمت تمام شده هستند.
    فتح اله در پاسخ به این سئوال که در فضای کنونی که واردات خودرو ممنوع است، فضای رقابتی در بازار خودرو وجود ندارد، تاکید کرد: به مرور این اتفاق رخ می دهد و به طور قطع، خودروسازان هم با قرار گرفتن در این فضا باید قیمت تمام شده را کاهش دهند، ضمن اینکه سیاست دولت، کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو است.
    وی اظهار داشت: با کاهش تعرفه واردات، در یک بازه زمانی و بسته به سیاست هایی که خودروسازان به کار می بندند، سازوکارهای تخصصی به کار بسته خواهد شد. البته دولت تلاش می کند تا با مدیریت خود اجازه ندهد که هزینه های زیادی به مصرف کننده منتقل نشود. به گفته فتح اله، برنامه کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو در یک بازه زمانی یک تا دو ساله اجرا خواهد شد.

    کرمان موتوراکستریم