فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران عنوان کرد

تشریح ویژگی‌های عمیق‌ترین خط متروی پایتخت

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ویژگی‌های خط هفت متروی پایتخت را تشریح کرد.

تشریح ویژگی‌های عمیق‌ترین خط متروی پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی صبح امروز در مراسم افتتاح خط هفت مترو به طول 22 کیلومتر از ایستگاه بسیج تا ایستگاه میدان صنعت، با بیان اینکه 8000 نفر در خط هفت مترو فعالیت داشتند، گفت: امروز 22 کیلومتر مترو را تحویل دادیم و این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

    وی با بیان اینکه کمتر کسی در دنیا باور می‌کند که همزمان 100 کیلومتر در شهر تهران در حال ساخت است، تصریح کرد: این در حالی است که علاوه بر این 100 کیلومتر مترو، فضاهای موازی همچون پارکینگ‌های قطار، فضاهای تعمیراتی و ... نیز در حال ساخت است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های خط هفت مترو با بیان اینکه طول کابل برق فشار قوی بکار رفته در این خط به اندازه فاصله ارومیه تا بندرعباس است، گفت: 110 هزار آرماتور به اندازه وزن 11 برج ایفل در این خط به کار گرفته شده و این در حالی است که پنج برابر ساخت تونل رسالت از این خط خاکبرداری شده و 30 برابر برج میلاد در این خط بتن‌ریزی شده است.

    حسینی با بیان اینکه کار بزرگی در زیر زمین و در زیر قدم‌های مردم پایتخت انجام شده که دیده نمی‌شود، گفت: ما برای ساخت خط هفت با مشکلات زیادی روبرو بودیم و یکی از بدترین جاهایی که در آن کار کردیم محور مولوی بود چرا که خاک ناپایداری داشت و سطح آب‌های زیرزمینی به شدت بالا بود و با وجود آنکه بدترین شرایط زمین‌شناسی را داشت اما توانستیم این مهم را انجام دهیم.

    وی تأکید کرد: ما یک روز از صفر تا صد صنعت مترو را توسط کارشناسان خارجی انجام می‌دادیم اما حالا نه تنها تمامی این اقدامات توسط فرزندان‌مان در کشور ایران انجام شده بلکه به یک صادرکننده هم بدیل شده‌ایم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سال 95 از نظر اقتصادی بسیار بد بود، گفت: با این حال 4000 میلیارد تومان تزریق نقدینگی به متروی خط هفت داشتیم و می‌دانید که جذب یک ریال یک ریال آن چه کار سختی بود اما با هماهنگی بانک شهر موفق شدیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو