فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از مریخ نورد ناسا (+عکس)

عصر خودرو- مرکز فضایی کندی در جشنواره تابستانی از مارس از مدل مفهومی مریخ‌نورد خود رونمایی کرد.

رونمایی از مریخ نورد ناسا (+عکس)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو« به نقل از عصرایران ، این خودروی رادیکال ماه نورد به صورت مشترک توسط سازمان ناسا و گروه برادران پارکر ساخته شده است. نتیجه این همکاری یک کرگدن 2 هزار 721 کیلوگرمی که سه متر ارتفاع دارد و می‌تواند 4 نفر سرنشین را با خود حمل کند.
    رونمایی از مریخ نورد ناسا

    این مریخ‌نورد هماهنگ با سطح ناهموار و ناشناخته مریخ ساخته شده و به یک سامانه تعلیق بسیار پیشرفته مجهز شده است. خودروی ساخته شده روی چرخ‌های 50 اینچی سوار است که قدرت مانور خودرو را در سطوح ماسه‌ای، لغزنده یا صخره‌ای افزایش می‌دهد. این مدل مفهومی همچنین به پنل‌های خورشیدی مجهز است. ناسا در این خصوص می‌گوید این پنل‌ها چند کاره ارائه شده‌اند و می توان از آنها به عنوان مجموعه‌ای از یک برنامه اکتشافی یا یک لابراتور کامل تحقیقاتی بهره برد.

    ناسا در خصوص مشخصات فنی این خودروی مریخ‌نورد خود اطلاعات زیادی ارائه نکرده است اما این مدل مفهومی به باتری های 700 ولتی مجهز شده و قادر است با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد. اما پیش‌بینی می شود این خودرو روی سیاره قرمز با سرعتی نزدیک به 16 تا 24 کیلومتر حرکت کند.

    این مریخ نورد تا آخر ماه ژوئیه در این مرکز فضایی به نمایش درخواهدآمد و پس از آن به شهرهای دیگر آمریکا سفر کرده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم