فونیکسریمکسبهتام

تبدیل رویای خودرو‌های پرنده به واقعیت با مشارکت ناسا و اوبر

عصر خودرو- رویای راندن یک خودروی پرنده به زودی و با اعلام همکاری ناسا و شرکت اوبر برای شبیه‌سازی پرواز یک خودروی پرنده در منطقه‌ای شهری،‌ یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد.

تبدیل رویای خودرو‌های پرنده به واقعیت با مشارکت ناسا و اوبر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، براساس گزارش CNN، شرکت اوبر در سال 2016 برنامه خود برای ساخت خودروهای پرنده با هدف کمک به بهبود حمل و نقل عمومی در شهرها، مهار ترافیک‌ و ارائه حمل و نقل مقرون‌به‌صرفه را اعلام کرد. ناسا یک سال پس از آن به شریکی برای اجرای این برنامه تبدیل شد و سیستمی برای مدیریت ترافیک هوایی خودروهای پرنده را طراحی کرد.

    اکنون ناسا می‌خواهد در به پرواز درآوردن طرح اولیه این خودروها نیز همکاری داشته‌باشد. اوبر می‌گوید طرح‌های خود از شبکه پرواز خودروهای پرنده را با ناسا در میان خواهد‌گذاشت تا این سازمان پروازهای شبیه سازی را اجرا کند. یافته‌های ناسا به ایجاد استاندارد‌های صنعت خودروهای پرنده و تنظیم مقررات کمک خواهد کرد.

    ناسا و اوبر امیدوارند امکان سفرهای تجاری با کمک خودروهای پرنده تا سال 2023 فراهم شود. رزرو این سفرها از طریق اپلیکیشن اوبر ممکن خواهد بود، درست مشابه انتخاب خودروهای مختلف برای سفرهای زمینی.

    اگرچه خودروهای پرنده اوبر که VTOL، مخفف خودروهای عمودپرواز و عمود فرود، نامیده می‌شوند شباهت زیادی به هلیکوپترهایی مجلل دارند، اوبر باور دارد این مدل‌ها نسبت به مدل‌های موجود ار خودروهای پرنده ایمن‌تر و ارزان‌قیمت‌تر هستند. این خودروها ظاهری پیچیده و بسیار مدرن دارند، بیشترین بخش قطعات رانشی این خودروها به سمت بالا قرار گرفته‌اند،‌ درست شبیه به باله‌های اصلی هلیکوپتر و پره‌های دیگر مانند هواپیما در بخش جلویی خودرو قرار گرفته‌است.

    اگرچه اوبر تنها شرکتی نیست که در زمینه توسعه خودروهای پرنده فعالیت دارد و شرکت‌هایی نظیر ایرباس و گوگل نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما به‌نظر نمی‌آید که فناوری خودروهای پرنده با این زودی‌ها قابل استفاده باشد. این خودروها باید پیش از عمومی شدن از نظر ایمنی به اثبات برسند و مقررات کافی برای استفاده از آنها تنظیم شود.

    از این رو همکاری ناسا با اوبر نوعی قدم زودهنگام در مسیر تعیین چنین مقرراتی است. به گفته جای‌ون شین از مقامات ارشد ناسا،‌ حمل و نقل هوایی شهری می‌تواند روند جا‌به‌جایی مسافران و بار را در شهر‌ها تغییر داده و سبک زندگی بشر را با تاثیرگذاری مشابه گوشی‌های هوشمند،‌متحول سازد.

    خودروهای پرنده برفراز مناطق پرجمعیت شهری به صورت خودکار پرواز خواهند کرد و این یعنی درصورت بروز نقصی کوچک،‌خطری بزرگ ساکنان شهر را تهدید می‌کند. اوبر به خوبی با خطرات ناشی از توسعه فناوری‌های جدید آشنایی دارد. این شرکت پس از وقوع سانحه مرگبار تصادف توسط یکی از خودروهای خودران آزمایشی‌اش در آریزونای آمریکا،‌ آزمایش‌های عمومی این خودروها را متوقف کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو