فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

۲۰ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کردند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تردد ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

۲۰ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین، افشین پیرنون دراین باره گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، تردد تعداد 19میلیون و 923هزار و 156وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید که آمار بالایی را نشان می دهد.

    پیرنون بیان کرد: دستگاه های تردد شمار این اداره کل درجاده های استان قزوین اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند.

    وی تصریح کرد: براساس اطلاعات دریافتی از 46سامانه تردد شمار برخط راه ها در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری 19میلیون و923 هزار 156وسیله نقلیه بوده که حدود 16.5درصد از این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد: در این مدت محور ساوه به بویین زهرا با 90هزار و 927 تردد، بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح راه های مواصلاتی استان معادل 585 وسیله نقلیه درساعت بوده که بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به آزاد راه قزوین به آبیک  با نرخ جریان تردد 2هزار و 21 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون سرعت متوسط تردد در شبکه راه هاس استان را 86.2 کیلومتر درساعت عنوان کرد وگفت: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 97 کیلومتر درساعت مربوط به آزاد راه زنجان به قزوین بوده است.

    وی اظهارداشت: بیشترین میزان ترافیک در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به هشتم اردیبهشت درآزاد راه قزوین به آبیک با ثبت تردد 72هزار و 277وسیله نقلیه و کمترین نرخ جریان ترافیک با 141 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور قدیم قزوین به آبیک است.

    پیرنون بیان کرد:در ماه گذشته تعداد  536 هزار و 566 خودرو معادل 2.7 درصد ازمجموع تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده اند و 17.2 درصد وسایل نقلیه فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف رعایت نشدن فاصله طولی مجاز مربوط به آزاد راه قزوین به آبیک با 458 هزار و902 وسیله نقلیه بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط