فونیکسریمکسبهتام

بخش خصوصی‌ با مشارکت خارجی‌ها صعودی شد

عصر خودرو- در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی کشور در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸/ ۷ درصدی را در تولید سواری‌ها به ثبت رساندند که آمار تولید خودروسازان خصوصی نیز حکایت از رشد ۷/ ۵۰ درصدی دارد.

بخش خصوصی‌ با مشارکت خارجی‌ها صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت چهار شرکت بخش خصوصی شامل «کرمان موتور»، «مدیران خودرو»، «گروه بهمن» و «خودروسازان بم» طی دو ماه ابتدای سال جاری در مجموع 18 هزار و 162دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ تولید را رقم زده‌اند. این موضوع در حالی است که خودروسازان خصوصی ماه‌های ابتدایی سال گذشته با افت تولید خودرو مواجه بودند. براین اساس افزایش تیراژ تولید خودروهای خصوصی در ماه‌های ابتدایی سال جاری نشان‌دهنده اثرگذاری مشارکت‌های خودرویی بخش خصوصی بعد از برجام است.

    براساس این آمار سه خودروساز خصوصی؛ یعنی «مدیران خودرو» و «کرمان موتور» و «گروه بهمن» توانسته‌اند افزایش تولید را در کارنامه دو ماهه خود ثبت کند؛ به‌طوری‌که «کرمان موتور» با تیراژ 8 هزار و 143 دستگاهی توانسته رشد بیش از 103 درصدی در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته را به خود اختصاص دهد. این شرکت که بعد از توافق هسته‌ای امضای قرارداد با شرکت هیوندایی را به امضا رساند در حال حاضر علاوه‌بر اینکه لیفان و جک را تولید می‌کند به مونتاژ خودروهای هیوندایی i20، i10 نیز مشغول است. همچنین این شرکت هیوندایی اکسنت را در برنامه مونتاژ خود دارد. بعد از این، شرکت «مدیران خودرو» با تیراژ هشت هزار و 962 دستگاهی توانسته افزایش 8/ 17 درصدی را در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته رقم بزند. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را مونتاژ می‌کند. پس از مدیران خودرو «گروه بهمن» با تیراژ 954 دستگاهی طی دو ماه ابتدایی امسال با افزایش 9/ 121درصدی تولید همراه بوده است. گروه بهمن در حال حاضر مزدا3 و آسا را مونتاژ می‌کند. آمار تولید خودروهای سواری کشور همچنین نشان از تولید 103 دستگاهی خودرو جیلی در شرکت «خودروسازان بم» دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو