فونیکسریمکسبهتام

اسکانیا C۱۲ با کیفیت ترین اتوبوس کشور در مرداد ماه

عصر خودرو: در تازه ترین رده‌بندی سطح کیفی اتوبوس و مینی بوس، تنها ۵مدل اتوبوس مورد بررسی قرار گرفته اند که به ترتیب اسکانیا C۱۲، ولوو B۹ و اسکانیا مارال رده های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

اسکانیا C۱۲ با کیفیت ترین اتوبوس کشور در مرداد ماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴:۴۱
    به گزارش خبرنگار «عصر خودرو»، در این رده بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت اتوبوس، مینی بوس تولید داخل در مرداد ماه امسال است، در مجموع 5 اتوبوس و مینی بوس تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند.
    در میان این 5 اتوبوس اسکانیا C12 که صدر جدول را به خود اختصاص داده توانسته است در تمامی موارد مورد بررسی به جز تجهیزات الکتریکی که رده قابل قبول را بدست آورده توانسته در دسته خیلی خوب جا بگیرد.
    همچنین ولوو B9 نیز به جز بدنه اش که در دسته خوب قرار گرفته و نفوذ آب که در سطح حداقل قابل قبول است در مابقی موارد در دسته خیلی خوب است.
    اسکانیا مارال وضعیتی مشابه اسکانیا C12 دارد با تفاوت که در تمامی موارد مورد بررسی به جز تجهیزات الکتریکی که رده حداقل قابل قبول را بدست آورده توانسته است در دسته خیلی خوب باشد.
    اما اسکانیا C9 که در رده چهارم است در بخش ترمز در رده غیر قابل قبول و در بخش تزیینات داخلی و خارجی نیز در سطح خوب است.
    در این میان مینی بوس هیوندایی کروز به عنوان با کیفیت ترین مینی بوس معرفی شده است در بخش های فنربندی،تعلیق و فرمان ، تزیینات داخلی و خارجی و بدنه توانسته در سطح قابل قبول، در بخش نفوذ آب در سطح حداقل قابل قول و در مابقی بخش ها در سطح خیلی خوب قرار گرفته است.


    کرمان موتوراکستریم