فونیکسریمکسبهتام

هدایت آرسی از طریق ذهن

عصر خودرو- امروزه بسیاری از تصادفات رانندگی ناشی از حواس‌پرتی یا خستگی رانندگان است. به منظور کمک به رفع این مشکل یک کمپانی با نام آلچمی تکنولوژی همراه با شرکت ایسر اقدام به ایجاد و توسعه یک مکانیسم امنیتی به منظور کاهش صدمات رانندگی کردند.

هدایت آرسی از طریق ذهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آنها از یک هدست مخصوص که با نام EEG شناخته می‌شود، برای تشخیص فعالیت‌های مغز رانندگان استفاده می‌کنند. اینگونه هدست‌ها امواج مغز فرد را می‌خواند و با استفاده از یک فرستنده آنها را به رسیور موجود در آرسی ارسال می‌کند  و درصورتی که میزان توجه راننده به اطراف کاهش یابد به صورت اتوماتیک سرعت خودرو نیز کاهش می‌یابد.
    این تکنولوژی به صورت نمایشی ‌روی یک آرسی قرار داده شد تا از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. با استفاده از این تکنولوژی آرسی مشترکا از طریق ذهن فرد و رادیوکنترلر به حرکت در‌می‌آید و در حقیقت ذهن فرد همانند یک دروازه بین رادیو کنترلر و آرسی قرار می‌گیرد. در آرسی استفاده شده تعدادی چراغ ‌روی سقف قرار گرفته ‌و اگر فرد راننده تمرکز کند تعدادی از چراغ‌ها به رنگ سبز در‌می‌آید و آرسی شروع به حرکت می‌کند.
    در مقابل اگر هدستی که ‌روی سر فرد قرار گرفته، کاهش قابل توجه میزان تمرکز فرد را تشخیص دهد‌، آرسی به حرکت در‌نمی‌آید همچنین اگر در هنگام حرکت آرسی فرد تمرکزش را از دست بدهد یا عاملی باعث حواس‌پرتی او شود، آرسی به صورت ملایم متوقف می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط