فونیکسریمکسبهتام

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد

تا ۸ سال آینده هیچ خودرو بنزینی فروخته نخواهد شد

عصر خودرو- نتایج یک بررسی که توسط اقتصاددانان دانشگاه استنفورد انجام شده، حاکی از اینست که هیچ خودرو، اتوبوس یا کامیون بنزینی یا دیزلی ظرف هشت سال آینده در دنیا فروخته نخواهد شد.

تا ۸ سال آینده هیچ خودرو بنزینی فروخته نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، همه می‌دانند که بخش حمل و نقل نیازمند تغییر و آن هم یک تغییر بزرگ است. برای تبعیت از مقررات جدید و سختگیرانه آلایندگی جهانی که در سال 2015 از سوی سران دنیا وضع شد، باید استفاده از خودروهای درون سوز تا سال 2035 کنار گذاشته شود.
    اگر فرض کنیم خودروهای الکتریکی یک یا دو درصد سهم بازارهای مختلف را به خود اختصاص بدهند، کنار گذاشتن خودروهای بنزینی یک طرح بلندپروازانه خواهد بود. 
    این در حالیست که تونی سِبا اقتصاددان دانشگاه استنفورد معتقد است، اوضاع از آنچه که ما فکر می‌کنیم روشن تر است.
    گزارش جدید وی تحت عنوان "تجدیدنظر در حمل و نقل 2020-2030" مدعی است که ظرف هشت سال آینده هیچ خودرو، اتوبوس یا کامیون بنزینی یا دیزلی ظرف هشت سال آینده در دنیا فروخته نخواهد شد.
    این یک بیانیه جسورانه است. سبا می‌گوید: ما در بحبوحه یکی از سریع ترین، عمیق ترین و مهمترین اختلالات حمل و نقل در تاریخ قرار داریم. اما آیا این اتفاق با این سرعت رخ خواهد داد؟   
    براساس این گزارش، ظرف دو یا سه سال آینده به نقطه عطف این صنعت خواهیم رسید، چرا که باتری های خودروهای الکتریکی روز به روز بهتر می‌شوند. سبا می‌گوید، خودروهای الکتریکی قبل از پایان دهه جاری به توان طی مسیر 322 کیلومتر با یک مرتبه شارژ و قیمت 30 هزار دلاری خواهند رسید.
    وی افزود: منحنی هزینه‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2025 تمام خودروهای جدید الکتریکی خواهند بود. تمام اتوبوسها، تمام خودروها، تمام تراکتورها، تمام ون‌ها و هر وسیله چهار چرخی که روی زمین حرکت کند، در سطح جهان الکتریکی خواهد بود.
    به گفته متخصصان، فقط افراد نوستالژیک عادت داشتن یک خودرو را حفظ خواهند کرد. بیشتر مشتریان شیوه جدید حمل و نقل بوسیله ناوگان خودروهای کرایه‌ای را انتخاب خواهند کرد. واسطه‌گری در خودرو تا سال 2024 از بین خواهد رفت. 
    براساس این مطالعه هزینه هر مایل تردد خودروهای الکتریکی به فقط 6.8 سنت کاهش خواهد یافت در حالیکه هزینه‌های بیمه نیز به مدد فناوری‌های خودران 90 درصد کاهش می یابد. بیش از 95 درصد مایل‌های پیموده شده در آمریکا تا سال 2030 توسط خودروهای الکتریکی خودران خواهد بود. تقاضای نفت جهانی نیز تا سال 2020 به روزانه 100 میلیون بشکه خواهد رسید و تا سال 2030 به 70 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو