فونیکسریمکسبهتام

سوناتا هیبریدی ۲۰۱۷، رانندگی در سکوت

عصر خودرو- برای آنهایی که برند هیوندا را در ایران با آسان موتور عجین می دانند و حفظ محیط زیست برای آنها در اولویت قرار دارد، عرضه رسمی سوناتای هیبریدی ۲۰۱۷ توسط شرکت آسان موتور خبر خوشی بود که هفته گذشته اعلام شد.

سوناتا هیبریدی ۲۰۱۷، رانندگی در سکوت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز ، بسیاری از دوستداران برند هیوندا که به خرید خودروهای هیبریدی علاقه مند شده اند، منتظر بودند آسان موتور که سال هاست نام آن با نام برند هیوندا در ایران گره خورده است، فروش رسمی سوناتای LF هیبریدی 2017 را اعلام کند. طبق اعلام این شرکت علاقه مندان می توانند این خودرو را به قیمت رقابتی 161 میلیون تومان با شرایط فروش 120 روزه خریداری کنند. طبق معمول این خودرو نیز از پنج سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی برخوردار است و باتری های آن نیز به صورت جداگانه دارای یک گارانتی هفت ساله است تا خیال خریداران آن راحت باشد.

    قدرتمند تر از سوناتا LF عادی!

    شاید تعجب کنید که چطور یک خودروی هیبرید از مدل عادی آن می تواند قدرتمند تر باشد، اما موضوع خیلی ساده است. سوناتای LF هیبریدی دارای دو موتور مجزا است؛ موتور الکتریکی با توان 51 اسب بخار و موتور بنزینی GDI 2 لیتری با قدرت 156 اسب بخار. با توجه به اینکه در سرعت های بالا می توان از هر دو موتور به صورت همزمان استفاده کرد قدرت نهایی خودرو برابر 195 اسب بخار می شود که از مدل عادی آن با قدرت 178 اسب بخار قدرتمند تر است.

    جالب اینجاست که هر دو موتور قادرند خودرو را به حرکت درآورند. برای تردد شهری و با سرعت های پایین موتور الکتریکی ایده آل است و برای سرعت های بالا موتور بنزینی. باتری ها نیز هنگام استفاده از موتور بنزینی شارژ می شوند.

    به این ترتیب سوناتا LF هیبرید می تواند ترکیبی از یک رانندگی اقتصادی و یک رانندگی سریع را ارائه کند، به گونه ای که مصرف سوخت ترکیبی آن با وجود ابعاد بزرگ و قدرت بالای موتور تنها 4.7 لیتر در یکصد کیلومتر است و از سوی دیگر می تواند بیش از 190 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

    سوناتا هیبریدی یا کمری هیبریدی؟

    در حالی که سوناتای هیبریدی در بازار جهانی با هوندا آکورد هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی رقابت می کند، در ایران یک رقیب مهم تر دارد: تویوتا کمری هیبریدی که در سه تیپ LE ، SE ، XLE  حدود یک سال است در بازار ایران حضور دارد. اگر از هیوندای بپرسید که چرا به جای کمری هیبریدی، سوناتای هیبریدی باید بخرید چهار جواب برای تان دارد:

    1- سوناتای هیبریدی آپشن سنسور پارک عقب دارد ولی کمری هیبریدی فاقد آن است.

    2-  سوناتای هیبریدی آپشن درب برقی هوشمند (Smart Trunk)  دارد که نه کمری هیبریدی آن  را دارد و نه دو رقیب دیگرش.

    3-  مجموع فضای داخلی در سوناتای هیبریدی به حدود 3381 لیتر می رسد که بیشترین میزان نسبت به همکلاسانش و همچنین 102 لیتر بیشتر از کمری هیبریدی است.

    4- سوناتای هیبریدی تنها خودرو در میان همکلاسانش است که پرده برای شیشه های عقب را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

    رانندگی در سکوت

    یکی از ویژگی های بارز سوناتا LF رانندگی در سکوت است که با استفاده از موتور بی صدای هیبریدی و سیستم تعلیق نرم، رانندگی نرم و راحتی را برای راننده به  ارمغان می آورد. از امکانات سوناتا GLS+ می توان به پنج گرم کن و دو سردکن صندلی، صندلی های چرمی سرمه ای، حافظه حالت های صندلی، ترمزدستی برقی، اتوهلد، سیستم هشداردهنده نقطه کور و سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده اشاره کرد.

    خودروی هیوندای سوناتا  LF 2016 موفق به دریافت بالاترین سطح ستاره ایمنی یعنی پنج ستاره از سازمان  NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا) شد که این خودرو را در ایمن ترین سطح تصادفات قرار می دهد. از دیگر خصوصیات این مدل خودرو می توان ترمز بهبودیافته به  نسبت دیگر خودروهای هیبریدی را نام برد که شرکت هیوندای توانسته با بهره گیری از ترمزهای هیدرولیکی و با استفاده از باتری های اصلاح شده، چنین ترمز بی نظیر و راحتی را به وجود آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو