فونیکسریمکسبهتام

نگاهی جامع به بازار باتری انواع خودرو + فهرست قیمت

شوک بهاری به بازار باتری

عصر خودرو- برای این مطلب، بررسی جامع بازار انواع باتری خودرو در داخل کشور را مد نظر قرار داده‌ایم؛ بازاری که چندین نوع برند شامل تولیدات کشورهای برتر آسیایی در زمینه صنعت و قطعات و همچنین باتری‌های تولید‌شده در ایران را در‌بر‌می‌گیرد.

شوک بهاری به بازار باتری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تولیدات داخلی در این بازار نقش بسزایی در کاهش قیمت‌های باتری‌های وارداتی و همچنین رفاه حال مشتریان داخلی دارد به شکلی که در طی ماه‌های گذشته و به خصوص در زمستان سال قبل قیمت‌های تمام‌شده انواع باتری با رشدی تصاعدی و رو به بالا مواجه بودند. اما بالاخره در اردیبهشت ماه امسال ترمز این افزایش قیمت به نحوی کشیده شد که حالا کاهش قیمت‌ها را نیز به مرور در این بازار شاهد هستیم. همه اینها به همراه تحلیلی از نحوه کارکرد برندهای معروف در بازار و خدمات پس از فروش آنها به همراه فهرستی مبسوط از آخرین قیمت‌های انواع باتری را در ادامه بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

    تحلیل بازار
    شوک بهاری به این بازار بسیار پر‌اهمیت در ایران و همچنین منطقه در کنار ثبات نسبی بازار ارز باعث شده کاهش قیمتی حدود 10 تا 25 هزار تومانی را در انواع باتری خارجی و 5 تا 15 هزارتومانی را در مدل‌های مختلف باتری ساخت داخل شاهد باشیم. همانطور که گفتیم نه تنها ترمز این افزایش قیمت‌ها که در زمستان پارسال به اوج خود رسیده بود کشیده شد، بلکه در روزهای آتی نیز می‌توان امید داشت تا با افزایش تولیدات داخل این قیمت‌ها تا حدود بسیاری باز هم با کاهش پیدا کنند. کاهش قیمت‌ها در اعتماد مشتری‌های داخلی بسیار موثر است به طوری که طبق گفته بازاری‌ها در این راسته، فروش باتری‌های ساخت داخل پس از کاهش اندک قیمت‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو است. قیمت ارزان باتری‌های ساخت داخل و افزایش کیفیت در خدمات پس از فروش باعث جذب مشتری‌های پر و پا قرصی همچون خودروهای تاکسی و خدماتی به این بازار می‌شود که خود گردش مالی بسیاری را برای این بازار پر‌اهمیت که نقش مهمی در صنعت کشورمان دارد فراهم می‌کند.
    در مورد برند‌های مختلف خارجی در این بازار نیز باید گفت عمده برندهای معروف را تولیدات کشورهای ژاپن و خصوصا کره جنوبی در بازار تصاحب کرده‌اند به نحوی که در بازار و در بین فروشنده‌ها اینطور باب شده است که باتری‌های ساخت کره بهترین در نوع خود هستند و برند و مارک باتری اهمیت چندانی ندارد. در حالی که سودجویان در این بازار با تهیه برچسب و لوگوهای مختلف برندهای معروف اقدام به عرضه باتری تقلبی به بازار می‌کنند که در نهایت منجر به ضرر چند صد هزار تومانی مشتری می‌شود.
    سایر باتری‌های خارجی نیز در کیفیت‌های بسیار پایین‌تر از کشورهای ترکیه و چین به بازار وارد می‌شوند که اگر کیفیت برای خریدار مهم نباشد از نظر قیمتی در بازار بی‌رقیب هستند. اما نکته حائز اهمیت در این بازار حضور نسبتا موفق باتری‌های ساخت داخل است که با کیفیت مطلوب در کنار خدمات پس از فروش و پاسخگویی مناسب به مشتری در صورت بروز مشکل بهترین کارکرد را در این بازار دارند. فراموش نکنید با خرید باتری‌های ایرانی علاوه بر افزایش پس‌انداز خود چرخ صنعت و اشتغال در این کشور را هم می‌چرخانید و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی را به سمت این بازار تشویق خواهید کرد تا برندهای ایرانی حتی حضور موفق‌تری در کشورهای همسایه داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو