فونیکسریمکسبهتام

میرزا قلی خبر داد

افتتاح زیرگذر ضربعلی‌زاده تا ۲ ماه آینده

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۶ گفت: زیرگذر ضربعلی‌زاده که تا چند سال گذشته مسدود مانده بود طی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند بار ترافیکی محله علی‌آباد و میدان بهشت را کاهش دهد.

افتتاح زیرگذر ضربعلی‌زاده تا ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد میرزاقلی شهردار منطقه 16 در مراسم افتتاح 114 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی ، حمل و نقل ترافیک خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 16 که امروز(چهارشنبه) با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه بوستان ترافیک حدود 40 هزار و 800 متر مساحت دارد، اظهار داشت: این بوستان بزرگترین بوستان ترافیک در شهر تهران است.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعدادی از پروژه‌های منطقه 16 را به بهره‌برداری رساندیم، افزود: امسال هم تعدادی از پروژه‌های عمرانی را تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم که این امر حاکی از خدمات شبانه روزی شهرداری تهران است.

    شهردار منطقه 16 با بیان اینکه بوستان ترافیک منطقه 16 در بحث آموزش ترافیکی به دانش‌آموزان آموزش خواهد داد، گفت: زیرساخت‌های این بوستان به صورت کامل اجرایی شده و می‌تواند همه نیازها را در حوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی پاسخ دهد.

    میرزا قلی با بیان اینکه این بوستان 3 هزار و 200 متر طول پیاده روی دارد، تصریح کرد: این بوستان 2 هزار و 800 متر فضای سواره و بک هزار و 200 متر فضا برای دوچرخه سواری دارد که شهروندان می‌توانند از تمام این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

    وی اضافه کرد: روزانه 2 هزار نفر می‌توانند در کلاس‌های آموزش ترافیکی این بوستان شرکت کنند و از امکانات موجود آن مانند زمین اسکیت، پینت‌بال و غیره استفاده کنند.

    شهردار منطقه 16 با اشاره به مجموعه شهربازی آزادگان که به دلیل غیراستاندارد بودن غیرفعال شده بود، گفت: این بوستان نزدیک به 3 هزار متر مربع مساحت دارد و هم اکنون به بوستان بانوان تبدیل شده است و از این پس بانوان می‌توانند از کافه کتاب و رستوان و فضاهای ایجاد شده آن به خوبی استفاده کنند.

    میرزا قلی با اشاره به احداث باند کندرو اتوبان آزادگان افزود: با احداث این باند می‌توانیم بار ترافیکی اتوبان شهید رجایی به سمت غرب اتوبان آزادگان را کاهش دهیم.

    وی با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه 16 با یک معماری ایرانی-اسلامی ساخته شده است، تصریح کرد: این مسجد 1000 متر مربع مساحت دارد و جزء مساجد بی‌نظیر در شهر تهران محسوب می‌شود.

    شهردار منطقه 16 ادامه داد: در حال حاضر ساختمان پردیس عرب قحی در اختیار پزشکانی که می‌‌خواهند خدمات رایگان به مردم ارایه بدهند قرار گرفته و شهروندان نیازمند کمک می‌توانند با مراجعه به این افراد از خدمات روان‌شناسی، مامایی و  غیره استفاده کنند.

    میرزا قلی اضافه کرد: همچنین داروخانه‌ای در باغ آذری افتتاح شده که به افراد نیازمند داروی مجانی می‌دهد، اگرچه شهرداری تهران به این داروخانه یارانه می‌دهد اما بر اساس برآوردها هم اکنون 50 تا 60 درصد افراد نیازمند به داروخانه مراجعه کرده و تشکیل پرونده دادند.

    وی با اشاره به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر اینکه باید به افراد نیازمند رسیدگی شود، گفت: در این خصوص اقدامات زیادی انجام شده و برخی از کمبودها که در حوزه خدمات‌رسانی به معلولان و همچنین افراد نیازمند وجود داشته برطرف شده است.

    وی افزود: زیرگذر ضربعلی‌زاده، محله خزانه و نازی‌آباد را به یکدیگر متصل خواهد کرد و بار ترافیکی محله علی‌آباد و محله بهشت را کاهش خواهد داد.

    شهردار منطقه 16 گفت: در چند سال گذشته سرانه فضای سبز منطقه 9 مترمربع بود اما هم اکنون به 13 مترمربع افزایش یافته، اگرچه تا پایان امسال باز هم شاهد افزایش سرانه فضای سبز خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو