فونیکسریمکسبهتام

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

بهره‌برداری از سطح صفر زیرگذر گیشا در اول مهر

کوچک‌سازی کارگاه‌های عمرانی برای سهولت تردد شهروندان

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سطح صفر پروژه زیرگذر گیشا از اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بهره‌برداری از این سطح تاثیر بسزایی در تسهیل عبور و مرور شهروندان در محدوده گیشا و تقاطع چمران خواهد داشت.

بهره‌برداری از سطح صفر زیرگذر گیشا در اول مهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت زیرگذر گیشا در پاسخ به این سوال که زمان‌بندی شما برای آغاز به کار این زیرگذر چه زمانی است، گفت: پروژه گیشا یا زیرگذر نصر در سه سطح به اجرا خواهد رسید.

    وی ادامه داد: سطح اول، سطح منفی یک، سطح دوم سطح صفر و سطح سوم سطح مثبت یک خواهد بود که هر کدام از اینها زمان اجرایش متفاوت است.

    صبوری گفت: ما وعده داده بودیم سطح منفی یک را در خرداد سال 99 به شهروندان تحویل دهیم که امروز اعلام می‌کنیم این سطح ان‌شاءالله با توجه به سرعت پیشرفت کار در اسفند سال 98 به شهروندان تحویل داده می‌شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: در خصوص سطح صفر یا همان سطح اصلی پیش بینی کرده بودیم که در ابتدای مهرماه این سطح را که دسترسی‌های شمال به جنوب و جنوب به شمال و شمال به غرب، جنوب به شرق، شرق به شمال و غرب به جنوب را شامل می‌شود را ان‌شاءالله فردا شب یعنی روز سی‌ام به مردم تحویل خواهیم داد.

    وی در مورد طبق اول یا همان سطح مثبت یک نیز گفت: این سطح قرار است به وسیله برخی از اجزای پل سابق گیشا ساخته شود و تبدیل به یک روگذر عابر پیاده شود که برخی اقدامات فرهنگی در آن صورت می‌گیرد که آن سطح را پس از افتتاح زیرگذر اجرا خواهیم کرد.

    صبوری دیلمی در خصوص اینکه روند پروژه چگونه ارزیابی می‌شود و نسبت به زمان‌بندی در چه جایی قرار دارید، گفت: ما یک مقداری از برنامه زمان‌بندی‌مان جلوتر هستیم و فکر می‌کنم همین جلو بودن را حفظ خواهیم کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه بهره‌بردرای از سطح صفر چه تاثیری در عبور و مرور مردم و ترافیک منطقه گیشا خواهد گذاشت گفت: 80 درصد پروژه ما همین سطح صفر است یعنی ما یک حرکت شرق به غرب و غرب به شرق را فعلا حذف کردیم و همه حرکت‌های شمال به غرب، جنوب به شرق حفظ شده است. بنابراین سطح صفر وقتی که تکمیل شود، می‌شود گفت بخش زیادی از ترافیک کاهش پیدا کرده و به همان وضعیت سابق بازمی‌گردد و حتی به نظرم وضعیت ترافیک بهتر می‌شود.

    وی گفت: ما پیش از این در محدوده تقاطع جلال آل احمد و چمران به دلیل وجود پایه‌های بزرگ پل، یک سری کندی حرکت را شاهد بودیم که امروز با توجه به حذف پایه‌های پل چمران در این مقطع عریض‌تر شده و همین روند تردد مردم را بهتر می‌کند.

    صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که برخی از اهالی گیشا به دلیل حذف خروجی زیرگذر و ورود به گیشا از این پروژه گلایه‌مند هستند و اعتقاد دارند ورود به گیشا از این پس با مشکلاتی مواجه خواهد شد، نظرتان چیست، گفت: ما ورودی گیشا را حذف نکرده‌ایم، بلکه یک فازبندی‌هایی برای پروژه انجام داده‌ایم که در حال حاضر این ورودی جزو فازهای اولیه نیست.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: بسیاری از مهندسان ترافیک و پژوهشگران این عرصه اعتقاد داشتند که گیشا پیش از این یک بن‌بست بوده است اما امروز از بن‌بست خارج شده و به اتوبان‌هایی نظیر حکیم و شیخ فضل‌الله دسترسی دارند و همین امر باعث شده تا اگر قرار باشد ما یک ورودی دیگر هم به گیشا اضافه کنیم، آن هم از طریق زیرگذر ترافیک در این منطقه بیداد خواهد کرد.

    وی افزود: به نظر ما گیشا همین الان هم کمی از محل زندگی بودن و سکونت بودن خارج شده و اگر ما چنین ترافیک را به آن وارد کنیم به اهالی ان ظلم شده است و دیگر گیشا جای زندگی نخواهد بود و گرفتاری‌هایی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

    صبوری گفت: مهندسان ترافیک بررسی‌های کارشناسی انجام داده‌اند و به همین دلیل ورودی زیرگذر گیشا را ضرری ندانستند و گفتند می‌شود در آینده این کار را انجام داد، به همین دلیل ما زیرسازی‌های لازم را انجام می‌دهیم، اما بازگشایی آن به زمان دیگری یعنی 5 سال شاید 10 سال شاید 15 سال آینده موکول شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ما همه زیر ساخت‌های فنی و عمرانی را برای این ورودی فراهم می‌کنیم اما اجرای آن به زمانی موکول می‌شود که شهر این نیاز را حس کند و به شما هم قول می‌دهم امروز کسانی از حذف این ورودی ناراحتند که قبلا وقتی با ترافیک در اتوبان حکیم مواجه می‌شدیم راه خود را به سمت گیشا کج می‌کردند و از این راه برای فرار استفاده می‌کردند و الا مردم اصلی و ساکنان واقعی گیشا نسبت به حذف این ورودی گلایه‌ای ندارند.

    وی افزود: این کار کارشناسی که از سوی مهندسان ترافیک انجام گرفته، بسیار ارزشمند بوده و اتفاقا برای راحت زندگی کردن ساکنان گیشا انجام گرفته است.

    صبوری در پاسخ به سوال دیگری در باره اینکه در آستانه مهرماه قرار داریم و ترافیک بین 15 تا 25 درصد افزایش می‌یابد و یک بخشی از این ترافیک ناشی از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران است، آیا برای کاهش این فعالیت‌ها و به تبع آن کاهش ترافیک تصمیم‌گیری شده یا خیر، گفت: از آذرماه سال 97 که حناچی شهردار تهران شد، دستور اکیدی داد تا کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی در سطح شهر کوچک شوند.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: از همین رو ما بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی را کوچک کردیم و حداقل فضای مورد نیاز را اشغال کردیم و حتی در برخی از پروژه‌ها فضای کارگاهی به آن معنا نداریم که شاید قبل از این بیش از 5 برابر در برخی کارگاه‌ها فضا اشغال می‌کردیم.

    وی ادامه داد: تا امروز بیش از 120 هزار مترمربع از فضای کارگاهی‌مان که در گذشته اشغال شده بود را به شهر بازگردانده‌ایم که مشمول کارگاه‌های مترویی و عمرانی شهر می‌شده است و همین امروز در همین پروژه گیشا می‌بینید دو بخش از کارگاه‌های مترو در حال کوچک‌سازی است تا به فضای تردد عابر پیاده اختصاص یابد.

    صبوری در پاسخ به این سوال که این کوچک‌سازی چه تاثیری در کاهش ترافیک دارد، گفت: شک نکنید وقتی کارگاه‌ها کوچک می‌شود فضای بیشتری به شهر داده می‌شود و تردد خودروها و شهروندان تسهیل می‌شود و باعث می‌شود تردد و عبور و مرور تسهیل شود. ما کارگاه‌هایمان را به شدت فشرده کردیم و هیچ فضای اضافی اشغال نکرده‌ایم.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به یکی دیگر از سوالی در باره اینکه تاکنون برای تامین بودجه پروژه گیشا و پروژه‌های عمرانی بزرگ دیگر شهر مشکلی داشته‌اید یا خیر،‌گفت: بحمدالله همه شهرداری‌ تهران و همه شورای شهر همکاری لازم را داشته‌اند و دست به دست هم داده‌اند تا اعتبارات ما تامین شود که مشکلی برای اجرای پروژه اصلی نداشته باشیم و پروژه‌هایی که قرار است امسال تحویل مردم شود کسری بودجه ندارند. به این ترتیب از نظر نقدینگی و اعتبارات مشکلی نداریم و پشتیبان ما بوده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو