فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن خودروسازان خبر داد :

پیشنهاد افزایش قیمت تندر، مگان و پراید جدید در جلسه کمیته خودرو

عصر خودرو : عضو انجمن خودروسازان با تشریح جزئیات جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: در این جلسه با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروساز، وزارت صنعت و سازمان حمایت پیشنهاد افزایش قیمت تندر ۹۰ ، مگان و مدل جدید پراید از سوی گروه خودروسازی سایپا مطرح شد.

پیشنهاد افزایش قیمت تندر، مگان و پراید جدید در جلسه کمیته خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹:۲۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس داوود میرخانی رشتی اظهار داشت: در جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو ، نمایندگان شرکت پارس خودرو و سایپا درخواست افزایش قیمت تندر 90 و پراید جدید تولید شده بر روی پلت فرم ایکس 100 را مطرح کردند که قرار شد در این مورد بررسی و تصمیم گیری کمیته در جلسه آینده اعلام شود.
    وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو نیز پیشنهاد خود را برای افزایش قیمت محصولاتش در جلسه بعدی کمیته خودرو مطرح خواهد کرد، افزود: تغییرات تکنولوژیکی، نوسان نرخ ارز، مشکل گشایش اعتبار از جمله دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان است.
    میرخانی تصریح کرد: به گفته مسئولان پارس خودرو تولید تندر 90 مدل E0 و E1 توجیه پذیر نیست و تولید تندر 90 مدل E2 نیز با زیان همراه است.
    وی افزود: مسئولان پارس خودرو معتقدند خلاء موجود بین قیمت تندر 90 مدل E2 در بازار و کارخانه نصیب دلالان می شود و در صورتی که زیان تولید این خودرو جبران نشود تولیدش متوقف خواهد شد.
    عضو انجمن خودروسازان ادامه داد: قرار بود تولید تندر 90 امسال به حدود 300 تا 400 هزار دستگاه برسد در حالی که تاکنون حتی به رقم 100هزار دستگاه هم نرسیده ایم.
    وی در پاسخ به این سؤال که آیا موافقت قبلی سازمان حمایت برای افزایش2 درصدی قیمت تندر 90 جبران کننده زیان تولید این خودرو نبود؟ گفت: بحث 2 درصد مطرح نیست و این میزان نتوانسته ضرر تولید را جبران کند.
    وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید خودرو و رشد 50 درصدی قیمت لاستیک نسبت به سال گذشته، افزود: در جلسه قیمت گذاری خودرو بحث افزایش قیمت فروش مگان نیز به دلیل رشد نرخ ارز مطرح و قرار شد این مسئله نیز توسط سازمان حمایت بررسی شود.
    میرخانی ادامه داد: نمایندگان سازمان حمایت معتقدند که رشد قیمت خودرو باید به صورت پلکانی صورت گیرد تا بازار دچار شوک نشود که خودروسازان نیز این مسئله را قبول دارند.

    کرمان موتوراکستریم