فونیکسریمکسبهتام

لایحه هوای پاک فرصت اشتغال‌زایی سبز

عصر خودرو- معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایحه هوای پاک که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، گفت: این لایحه پتانسیل خوبی در زمینه اشتغال سبز دارد و از آنجا که واحدهای صنعتی بیش از ۵۰ نفر را ملزم به در نظر گرفتن HSE می کند، منبع اشتغالزایی سبز برای فارغ التحصیلان محسوب می‌شوند.

لایحه هوای پاک فرصت اشتغال‌زایی سبز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یوسف رشیدی در مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز به تشریح اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه پرداخت و گفت: ادبیات و اصطلاح سبز برای اولین بار در سال 1960 به شیمی اضافه شد و شرکت‌های بزرگ دنیا روی این موضوع کار و سعی کرده‌اند، میزان ناخالصی را در ترکیبات ش کاهش دهند.

    وی با بیان اینکه اشتغال سبز یک فرصت نیست بلکه یک ضرورت است، گفت: کاهش مصرف مواد و انرژی، افزایش بهداشت و ایمنی، کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، پایداری اقتصادی و تاب‌آوری از شاخص‌های اشتغال سبز محسوب می‌شوند.

    معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در نتیجه عملکرد دولت یازدهم ادبیات اشتغال سبز در دانشگاه‌های کشور جا افتاد،اظهارکرد: اقداماتی برای پایلوت اشتغال سبز در این دوره صورت گرفت و دستورالعمل آن با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تدوین شد تا بحث هدایت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه اشتغال سبز صورت گیرد.

    رشیدی با اشاره به تفاهمنامه بین سازمان محیط زیست و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال 93 اظهار کرد: در سازمان حفاظت محیط زیست موظف بودیم استانداردهای آموزشی را برای ترویج مشاغل سبز داشته باشیم. جمع آوری پژوهش‌های مربوط به اشتغال سبز، برگزاری دوره‌های آموزشی، تعیین چشم انداز صدور مجوزهای تاکسیدرمی و تکثیر و پرورش گونه‌های حیات وحش، قرق‌های اختصاصی، باغ پرندگان، مجوز برای بازدید اتباع خارجی از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

    وی با بیان اینکه در حوزه معاونت دریایی به افتتاح نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از محورهای اشتغال سبز تاکید داشته‌ایم،اظهارکرد: در معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بحث خوداظهاری را داریم که اطلاعات صنایع گرفته می‌شود. آزمایشگاه‌های معتمد در این زمینه فعال شده‌اند که بخش خصوصی هستند همچنین شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌ای، شرکت‌های نگهداری و سرویس ایستگاه‌ها خصوصی هستند.

    معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در روش‌های کنترل آلودگی و مقابله با گرد و غبار از جمله مالچ پاشی، بخش خصوصی وارد کار شده است، گفت: 4000 نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند. افزون بر این راه‌اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی - که متعلق به بخش خصوصی و شهرداری‌ها است- بستر ایجاد اشتغال سبز را فراهم کرد.

    وی افزود: بهره برداری از انرژی‌های نو در معاونت آموزشی سازمان محیط زیست مورد توجه قرار دارد. مدارس طبیعت نیز به عنوان یکی از پتانسیل‌های اشتغال‌زای سبز 500 شغل را ایجاد کرده است همچنین استارت آپ‌های محیط زیستی فرصت مناسبی برای رونق مشاغل سبز هستند که در این دوره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

    معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چشم اندازهایی برای ایجاد مشاغل سبز مشخص کرده‌ایم، گفت: این چشماندازها را با همکاری وزارت راه و معاونت علمی ریاست جمهوری دقیق‌تر خواهیم کرد. اکوتوریسم، پسماند، حمل و نقل سبز جزء برنامه‌ها و چشم اندازهای ما است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو