فونیکسریمکسبهتام

بانوان رالی باز ایرانی به ماکو می روند

عصر خودرو- بانوان رالی باز ایرانی دومین رالی خود را در ماکو برگزار می کند .

بانوان رالی باز ایرانی به ماکو می روند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خودرونگاران، به گفته حسین فروزان مدیر عامل منطقه آزاد ماکو، دومین دوره رالی گردشگری بانوان از بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
    در هیمن رابطه  رقیه حاتمی پور مجری دومین دوره رالی گردشگری بانوان نیز گفت: طرح رالی بانوان سه سال پیش آماده شده بود و امسال بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد .در این رالی  شرکت کنندگان 130 کیلومتر را با عبور از مسیر کاخ باغچه‌جوق، دهانه فرهاد، چشمه ثریا، روستای گردشگری رند و در نهایت پارک امام ماکو پیموده و عبور می کنند.
    به گفته رقیه حاتمی‌پور انتخاب این مسیر مسابقه برای شتاخت بهتر و مناسب از منطقه آزاد ماکو است تا گردشگران و مردم از از این مناطق و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بهره مند شوند.
    بر اساس این گزارش ، شهرستان ماکو در شمال غرب ایران بزرگترین وسعت مناطق آزاد کشور را دارد اما متاسفانه  از ظرفیت های موجود این منطقه به درستی استفاده نشده است موضوعی که حسین فروزان به آن  اشاره می کند ومی گوید: از هفته آتی پروازهای هوایی منطقه آزاد ماکو آغاز فعالیت می کند ؛ در سال های گذشته شهرستان ماکو در سوت و کور بود اما اکنون بیش از سه میلیون خودرو در این شهرستان تردد می کنند.
    وی به جذب گردشگر منطقه آزاد ماکو اشاره کرد وافزود: از چند سال گذشته توانستیم در جذب گردشکر پیشرفت خوبی داشته باشیم و طبق آمارها در 9 ماهه اول سال 94، یک میلیون و 800 هزار خودرو در منطقه تردد می‌کرد که اکنون این آمار به سه میلیون و 100 هزار خودرو رسیده است.
    فروزان با بیان اینکه عید امسال 800 هزار گردشگر به ماکو آمدند پرداخت و تصریح کرد:تا چند سال گذشته شهرستان ماکو شهری در سوت و کور بود اما از چندی پیش نه تنها مسافران داخلی به منطقه آمده اند بلکه گردشگران  کشورهای همسایه نظیر ترکیه ، ارمنستان و نخجوان به ماکو آمدند.

    مدیرعامل منطقه ماکو به کارهای انجام شده در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: از قبل از عید فرودگاه ماکو افتتاح شده  بود و از چند روز آینده به طور مرتب پرواز هایی از سمت تهران به ماکو و بالعکس فعال می شود تا گردشگران به راحتی به ماکو بیایند.
    به گفته مدیر عامل منطقه آزاد ماکو دو هتل پنج ستاره نیز در این منطقه آماده ساخت است و هم اکنون اقامت گاه ها و میهمان خانه ها آماده خدمات به گردشگران از تمام نقاط کشور و کشورها ی همسایه  هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط