فونیکسریمکسبهتام

در ۴ماه نخست امسال رخ داد:

واردات ۱۸۶میلیون دلار قطعات خودروهای تجاری

عصرخودرو: در چهار ماه نخست امسال نزدیک به ۱۸۶ میلیون دلار انواع قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای تجاری شامل قطعات کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس وارد کشور شد.

واردات ۱۸۶میلیون دلار قطعات خودروهای تجاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵:۴۰
    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در چهار ماهه اول امسال 185 میلیون و 969 هزار و 725 دلار انواع قطعات موردنیاز برای تولید خودروهای تجاری وارد ایران شد.
    از این میزان واردات 161 میلیون و 145 هزار و 864 دلار مربوط به قطعات کامیون و کامیونت و 24 میلیون و 823 هزار و 861 دلار مربوط به قطعات اتوبوس و مینی بوس بود.
    از کل واردات قطعات خودروهای تجاری به کشور حدود 45 درصد مربوط به محصولات ساخت چین بود. بعد از چین قطعات ساخت کشور سوئد بیشترین سهم را در واردات به ایران داشت.
    در چهار ماهه نخست امسال از کشورهای سوئد، چین، ژاپن، کره جنوبی، بلژیک، امارات، صربستان، ترکیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و فنلاند انواع قطعات خودروهای تجاری وارد ایران شد.
    در بخش واردات قطعات کامیون و کامیونت بیش ترین سهم واردات مربوط به قطعات سوئدی با سهم 44.4 درصد بود. اما در بخش قطعات اتوبوس و مینی بوس حدود 78 درصد از کل واردات در انحصار قطعات چینی بود که در مجموع سهم چین از کل واردات قطعه به ایران را به حدود 45 درصد رساند. سهم سوئد نیز از کل واردات قطعات خودروهای تجاری به ایران به حدود 38 درصد رسید.

    کرمان موتوراکستریم