فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تاکید کرد

کاهش سرفاصله قطارها در خط ۴ مترو با بهره‌برداری از پایانه شهید کلاهدوز

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به بهره‌برداری از پایانه کلاهدوز خط ۴ مترو تهران از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط خبر داد.

کاهش سرفاصله قطارها در خط ۴ مترو با بهره‌برداری از پایانه شهید کلاهدوز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمد احمدی بافنده صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح پایانه شهید کلاهدوز خط 4 مترو تهران به نقش این پایانه‌ها در افزایش بهره‌وری مترو تهران اشاره کرد و گفت: این پایانه در 3 بخش موجب افزایش بهره‌وری خط 4 مترو تهران می‌شود. تنظیم سرفاصله انتظار قطار و سرویس‌دهی براساس تقاضای مسافران، دوم نگهداری، سرویس و چکاپ و کنترلهای روزانه و سوم هم انجام تعمیرات جاری، رده میانی و اورهال است.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با تاکید بر تاثیر بهره‌برداری از این پایانه در افزایش فعالیت نیروهای مترو گفت: چنین پایانه‌هایی برای متخصصان و کارشناسان مترو و فارغ‌التحصیلان دانشکده مترو و پرسنل این مجموعه موجب امیدواری است و باعث می‌شود از تخصص و توانمندی این گروه از همکاران‌مان استفاده بیشتری شود.

    وی با تأکید بر نقش بهره‌برداری از این پایانه در کاهش سرفاصله قطارهای مترو تصریح کرد: سرفاصله تعریفی علمی دارد و همچنین براساس تقاضای سفر نیز تعریفی دارد. با راه‌اندازی این پایانه ما قادر خواهیم بود سرفاصله قطارها در شهر تهران را به 3 دقیقه کاهش دهیم و صبح و شبانگاه که تقاضای سفر بیشتر است در حال حاضر سرفاصله‌ها را در 4 دقیقه برنامه‌ریزی می‌کنیم که البته می‌توان این سرفاصله را تا 3 دقیقه هم تنظیم کرد اما در ساعاتی که تقاضای سفر کاهش می‌یابد می‌توان سرفاصله‌ها را در 5 دقیقه تنظیم کرد.

    احمدی بافنده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قیمت بلیط‌های مترو تهران اشاره کرد و گفت: در شرایطی سفر در خط 5 تهران با 700 تومان در حال انجام است که هزینه بلیط قطار تهران ــ کرج که زیرمجموعه دولت است با هزار تومان انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو به بهره‌برداری از پایانه‌های مختلف در خطوط دیگر مترو تهران اشاره کرد و گفت: در خط یک پایانه فتح‌آباد را داریم در خط دو نیز پایانه صادقیه و در خط 4 پایانه‌های اکباتان و کلاهدوز را داریم. همچنین در خطوط 6، 7 و 8 نیز زمینه‌های لازم برای احداث پایانه پیش‌بینی شده است و امیدواریم در کنار بهره‌برداری از پایانه‌های این خطوط آماده بهره‌برداری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط