فونیکسریمکسبهتام

ایجاد راهی جدید در میان دروازه‌های غربی پایتخت

عصر خودرو- ورودی غربی تهران در نیمه اول سال‌جاری تغییر خواهد کرد. با احداث بزرگراه خرازی و بزرگراه حکیم هموطنانی که قصد ورود به پایتخت از مسیر غربی تهران را دارند، در آینده نزدیک، (کمتر از ۲‌ماه دیگر) از مسیرهای کاروانسراسنگی یک و ۲ هم می‌توانند وارد تهران شوند.

ایجاد راهی جدید در میان دروازه‌های غربی پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، این خبری است که علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران داده‌است. البته براساس قانون و وعده‌های دولتمردان قرار بود که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و البرز با احداث ادامه بزرگراه شهید خرازی، مسیر ورودی به سمت کرج را تکمیل کنند، اما هنوز اقدامی مناسب در این زمینه آغاز نشده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع کاروانسراسنگی یک و 2 در آذرماه 95 با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت: این 2تقاطع به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده و ادامه مسیر بزرگراه حکیم از کاروانسراسنگی2 تا بزرگراه آزادگان تا پایان بهار به بهره‌برداری خواهد رسید. علیرضا جاوید در این‌باره به همشهری گفت: از کاروانسراسنگی2 تا پارک جنگلی چیتگر حدود 7کیلومتر بزرگراه حکیم به سمت شرق امتداد پیدا می‌کند که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی آن 97درصد است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

    وی با اشاره به آمادگی چهارمین تونل شهری پایتخت اظهار داشت: تونل شهدای غزه نیز در امتداد این بزرگراه که از فضای زیرسطحی پارک جنگلی چیتگر می‌گذرد، با پیشرفت 99درصدی آخرین مراحل آماده‌سازی‌اش در دست اجراست و در واقع آماده بهره‌برداری است. به گفته جاوید آخرین بخش از احداث بزرگراه حکیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، حدفاصل تونل شهدای غزه تا بزرگراه آزادگان است که 88درصد پیشرفت‌داشته است. جاوید از تکمیل این قطعه تا پایان بهار خبر داده است. وی گفت: امیدواریم که مجموع این 15کیلومتر بزرگراه و 2.1کیلومتر تونل است تا 3‌ماه اول سال به بهره‌برداری برسد. با این اتفاق امیدواریم ورودی غربی تهران از میدان آزادی جابه‌جا شود و به تقاطع‌های کاروانسراسنگی یک و 2 منتقل شود.

        آخرین مراحل کار

    مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به آخرین مراحل ساخت ادامه بزرگراه حکیم گفت: اجرای روکش نهایی آسفالت در مسیر 7کیلومتری بخش غربی پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم آغاز شده و این در حالی است که مراحل نهایی زیرسازی و آسفالت در مسیرهای دسترسی تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه نیز به‌زودی به سرانجام می‌رسد. قاسم مالدار با بیان آنکه پروژه احداث ادامه این بزرگراه در بخش حدفاصل تونل شهدای غزه تا تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 از 7تقاطع غیرهمسطح برخوردار است، یادآور شد: عملیات احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار ایران خودرو، رودخانه وردآورد و همچنین تقاطع‌های برقرار‌کننده ارتباط معابر محلی در محدوده منطقه22 تکمیل شده و تقاطع‌های غیرهمسطح این بزرگراه با بلوار پژوهش و خیابان اردستانی در حال تکمیل رمپ و لوپ‌هاست. به گفته مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، نصب علائم ترافیکی، جداره‌سازی و تکمیل فضای سبز حاشیه بزرگراه از دیگر اقداماتی است که به موازات اجرای عملیات روسازی در پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم دنبال می‌شود. گفتنی است پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم از تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1شامل 16کیلومتر معبر بزرگراهی و 10تقاطع غیرهمسطح است. این پروژه بزرگراهی به همراه تونل شهدای غزه، بهار امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. طول بزرگراه به همراه رمپ و لوپ‌ها در حدود 16کیلومتر بزرگراه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط