فونیکسریمکسبهتام

اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف

عصر خودرو- مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اعلام استانهای پربارش کشور از اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف خبر داد.

اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز در برخی نقاط شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود و از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت نوار غربی وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، غرب برخی نقاط جنوب غرب، جنوب ، به تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز سبب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

    نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور

    وی بااشاره به اینکه از اوایل شب با نفوذ جریانات سرد شمالی، دامنه بارش استان های ساحلی خزر را نیز در بر می گیرد ادامه داد: این سامانه از روز شنبه تقویت شده و بارشها با شدت بیشتر در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و جنوب و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال شرق و در روز یکشنبه در غالب مناطق کشور به جز جنوب شرق و روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

    اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف

    وظیفه ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه به سبب استقرار توده هوای سرد، ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش ها در مناطق کوهستانی و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است که می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شود. بیشترین کاهش دما در روز دوشنبه در سواحل شمالی، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و روز سه شنبه در شمال شرق رخ خواهد داد.

    اعلام استان‌های پر بارش کشور

    مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش این سامانه در روز شنبه در برخی مناطق آذربایجانها غربی و شرقی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان و بخش های شمالی تهران، البرز و قزوین و در روز یکشنبه در لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی، شمال آذربایجان های شرقی و غربی ، گیلان و شمال خراسان رضوی است.

    وی بابیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و دامنه های البرز مرکزی و شرقی پیش بینی می‌شود اظهار کرد: دریای خزر از جمعه بعد از ظهر و روز شنبه مواج است.

    وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده/ سیزده به در بارانی است

    وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز شنبه نیمه ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعات، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 20 درجه و روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و وزش باد، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 18 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو