فونیکسریمکسبهتام

پیش فروش ۳۵۰ هزار بلیت اتوبوس

ابلاغ منشور حقوق مسافران

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری جاده ای سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: منشور حقوق مسافران امسال ابلاغ شد و حدود ۳۵۰ هزار بلیت مسافری به فروش رسید.

ابلاغ منشور حقوق مسافران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهدری و حمل نقل جاده ای کشور در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طرح نوروزی سازمان حمل نقل جاده ای کشور از 25 اسفند ماه آغاز شده وتاپایان 15 فرودین ماه ادامه دارد، گفت: این پیش فروش از اول اسفند ماه در قالب اینترنتی، فروش در پایانه های مسافربری و آژانس های مسافرتی انجام شده است.

    وی در خصوص سایت های فروش بلیت اینترنتی گفت: سایت های  payaneh.irوsafar.com و سفر 24 از سایت های مجاز هستند.

    شهرکی با اشاره به اینکه برای ایام نوروز تعداد قابل توجهی ناوگان در نظر گرفته این گفت: 16 هزار دستگاه اتوبوس ،27 هزار دستگاه مینی بوس و 31هزار سواری کرایه که این تعداد ناوگان تحت پوشش بالغ بر 2 هزار شرکت حمل ونقل جاده ای خدمات ارائه می دهند و حدود 120 هزار راننده حرفه ای در این بخش فعال هستند.

    *حضور بازرسان در تمامی پایانه های مسافری

    مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای  تصریح کرد: تمامی بازرسان در پایانه های مسافری در قالب دفاتر نمایندگی ادارات کل راهداری در سطح خدمات ایمنی نظارت های لازم را دارند.

    وی به حمل نقل بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: تمامی پایانه های مرزی که به نوعی مبادی ورودی و خروجی به شمار می روند فعال هستند و خدماتی از جمله سالن های مسافربری باحضور دستگاه های مختلف ارائه می دهند، همچنین شرکت های حمل و نقلی که به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان مسافر جابه جا می کنند ظرفیت های حمل و نقلی خود را چندین برابر افزایش داده اند.

    شهرکی در ادامه به آماده باش صددرصدی مراکز معاینه فنی نیز اشاره کرد و گفت:امداد خودروی جاده ای نیز حدود 106 مرکز امداد خودروی دارای مجوز رادر جاده ها فعال کرده است.

    مدیر کل دفتر حمل نقل مسافربری سازمان راهداری اظهار داشت: در حوزه راهداری و در قالب حفاظت و تقاطع هم سطح و نقاط پر حادثه نیز اقدامات بسیاری از جمله روکش آسفالت ، لکه گیری انجام شده است،همچنین حدود 5 هزار بنر شعارهای ایمنی و نیز بلیبورد هایی برای ارائه اطلاعات به مسافران در سطح جاده ها نصب شده است.

    *آسفالت 2هزار و200 کیلومتر جاده های کشور

    وی افزود: 7.3 میلیون تن آسفالت برای 2 هزار و200 کیلومتر در قالب 300 پروژه استفاده شده است.

    مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهداری توضیح داد: مسافران می توانند با نصب  اپلیکیشن 141.ir بر روی گوشی های خود و نیز با مراجعه به  وب سایت 141 از آخرین وضعیت جاده ای ، نقشه گرافیکی جاده ها  ،مسافت یاب ، اطلاعات امداد جاده ای استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه امسال  در بخش مجتمع های خدمات رفاهی خدمات متفاوت و نوینی ایجاد شده، گفت: حضور مدیران مجتمع های رفاهی به عنوان مدیران پاسخ گو خدمات جدیدی  است که امسال به مشتریان ارائه می شود.

    شهرکی با اشاره به اینکه امسال هیچ افزایش قیمتی در بخش بلیت های مسافری نداریم، گفت: علی رغم اینکه امکان افزایش قیمت بلیت از سوی شرکت های حمل نقل جاده ای وجود داشت اما امسال هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم.

    مدیر کل دفتر حمل نقل مسافربری سازمان راهداری با بیان اینکه 350 هزار صندلی توسط مسافران پیش خرید شده،افزود: امسال عرضه بلیت بیش از تقاضای مسافران است بنابراین هیچ مشکلی در بحث خرید بلیت ایجاد نمی شود .

    وی گفت: بیشترین فروش بلیت مربوط به شهرهای مشهد ، اصفهان، شیراز، ساری، کرمانشاه، اردبیل،رشت و تبریز است که مسافران تمامی بلیت ها را پیش خرید کرده اند.

    شهرکی افزود: در پایانه های مسافربری برخی کلان شهرها کیوسک رسیدگی به شکایات برای مسافران نصب شده و نیز طرح نظرسنجی از طریق ارائه پیام کوتاه به مسافران در زمان اجرای این طرح انجام می شود.

    *ابلاغ منشور حقوق مسافر

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای با بیان اینکه منشور حقوق مسافر ابلاغ شده، تصریح کرد: این منشور در معرض دید مسافران قرار دارد و نیز برخی از بندهای مهم آن پشت بلیت چاپ شده و در صورتی که مسافران تخلفی طبق این منشور دیدند حتما اطلاع رسانی کنند.

    شهرکی با بیان اینکه امسال با مجوزی که صادر شد خودروی بدون راننده  به سیستم سازمان راهداری اضافه شده، افزود: این سیستم در کلان شهرهای از جمله تهران، فارس، مشهد، اصفهان، راه اندازی شده و دفاتر نمایندگی برای دریافت خودروی کرایه بدون راننده ایجاد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو