فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور اعلام کرد

استقبال ایتالیا‌ برای تکمیل کریدور شمال-جنوب‌غرب

اجرای ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه در کردستان

عصر خودرو- مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور با اشاره به ابلاغ سازمان مدیریت مبنی بر تکمیل ۸۳۰ کیلومتر از این مسیر ترانزیتی، گفت: از این ۸۳۰ کیلومتر، ۳۸۰ کیلومتر آن در حوزه استان کردستان است که از نظر رشد اقتصادی برای این استان اهمیت دارد.

استقبال ایتالیا‌ برای تکمیل کریدور شمال-جنوب‌غرب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، غلامرضا خرمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی بنا شد که در سال 95 و با هماهنگی سازمان مدیریت، راه‌های کشور در قالب راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها به صورت کریدورهای اصلی و فرعی تعریف شود.

    وی ادامه داد: در این راستا 10 کریدور اصلی در کشور تعریف شد که 2 کریدور شماره یک و شماره 10 توسط سازمان مدیریت مصوب و به وزارت راه ابلاغ شد.

    مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور ادامه داد: کریدور شماره 10 در غرب کشور از بندر امام خمینی (ره) شروع می‌شود و تا مرز بازرگان به طول 1485 کیلومتر ادامه دارد که از مهمترین و بزرگترین کریدورهای کشور است.

    خرمی اهمیت کریدور شمال-جنوب غرب را اتصال آسیای میانه به اروپا عنوان کرد و گفت: تکمیل این کریدور برای کشورهای اروپایی نیز قابل توجه است؛ در این راستا شرکت «آناس ایتالیا» آمادگی خود را برای تکمیل برخی قطعات این کریدور به صورت BOT و BLT اعلام کرده است تا بخشی از این مسیر را در قالب آزادراه اجرا کند.

    وی با اشاره به اینکه 3 مشاور ایرانی و خارجی روی کریدور شمال-جنوب غرب فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این کریدور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان را در بر می‌گیرد.

    مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور افزود: در سال جاری میزان 830 کیلومتر از این مسیر به ما ابلاغ شد که شامل ارومیه تا میاندوآب به طول 180 کیلومتر، میاندوآب به کرمانشاه به طول 450 کیلومتر و 380 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان است.

    وی ادامه داد: مسیر کرمانشاه-هرسین-نورآباد-خرم‌آباد به طول 175 کیلومتر و در حوزه خوزستان حدود 55 کیلومتر است.

    خرمی اظهارداشت: در سال‌های اخیر توجه خاصی به محورهای مواصلاتی استان کردستان نشده است، در این راستا بخش عمده‌ای از این کریدور که تکمیل می‌شود در استان کردستان است که این بخش مورد تقاضای شرکت «آناس ایتالیا» است.

    مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور گفت: از کل کریدور شمال-جنوب غرب به طول 1485 کیلومتر، ساخت 830 کیلومتر از سوی سازمان مدیریت به ما ابلاغ شده است که 310 کیلومتر آن زیر بار عبور است، 265 کیلومتر آن در دست اجرا و 247 کیلومتر در حال مناقصه و یا مطالعه است.

    خرمی ادامه داد: بخش کردستان امسال اجرایی شده است، 6 قطعه از حوزه کردستان با رقم 600 میلیارد تومان در حال مناقصه است که تا پایان اردیبهشت 96 پیمانکاران آن مشخص می‌شوند بنابراین کل حوزه کردستان در قالب بزرگراه خواهد بود.

    مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور بیان کرد: ادامه این مسیر در استان‌های دیگر از 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در قالب 37 قطعه است؛ 150 کیلومتر از این کریدور زیر بار عبور است که امسال افتتاح شد.

    وی ادامه داد: کنارگذر غربی کرمانشاه از مهمترین پروژه‌های این مسیر است که تا نوروز امسال زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

    مدیرکل کریدور شمال-جنوب غرب کشور گفت: در سال 95 مبلغ 140 میلیارد تومان برای این 830 کیلومتر ابلاغ اعتبار داده شد که 80 میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه به ما تخصیص داده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو