فونیکسریمکسبهتام

معاون فروش ایران خودرو خبر داد:

بررسی افزایش قیمت تندر۹۰، ‌ویتارا و پژو ۲۰۶ در جلسه آینده کمیته خودرو

عصر خودرو : معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو از ارائه پیشنهاد این شرکت برای افزایش قیمت تندر۹۰، گراند‌ویتارا و پژو ۲۰۶ در جلسه بعدی کمیته قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: در حال حاضر تولید این خودروها با ضرر یک تا ۳ میلیون تومان همراه است.

بررسی افزایش قیمت تندر۹۰، ‌ویتارا و پژو ۲۰۶ در جلسه آینده کمیته خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴:۵۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس علی اصغر سرایی نیا با بیان اینکه در جلسه آینده کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد تعدیل قیمت تندر 90، گراند ویتارا و پژو 206 مطرح خواهد شد گفت: قیمت تندر 90 طی ماه های اخیر با موافقیت سازمان حمایت حدود یک درصد افزایش یافت اما باز هم تولید این محصول در حاشیه ضرر قرار دارد.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید هر دستگاه ویتارا برای ایران خودرو حدود 3 میلیون تومان ضرر به همراه دارد، افزود: تولید تندر 90 مدل E2 بیش از یک میلیون تومان و پژو 206 نیز کمتر از یک میلیون تومان ضرر به ایران خودرو وارد می کند.
    سرایی نیا با اشاره به اینکه تولید پژو 206 تیپ 2 اخیراً وارد مرحله سود دهی شده است، گفت: برخی مدل های 206 صندوق دار با حاشیه ضرر تولید می شود.
    معاون فروش ایران خودرو با بیان اینکه آزاد سازی قیمت خودرو مطرح نیست، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته خودرو در سازمان حمایت قرار شد از این به بعد جلسات این کمیته به طور مرتب برگزار شود و خودروسازان مشکلات خود را در مورد قیمت محصولات در این جلسه مطرح کنند.
    وی ادامه داد: به این ترتیب در جلسات کمیته خودرو، شرکت های خودروساز مشکلات خود را در مورد قیمت محصولاتشان مطرح می کنند و پس از بررسی موضوع، در صورت نیاز مجوز لازم برای تعدیل قیمت ها صادر خواهد شد.
    وی تأکید کرد: افزایش قیمت خودرو نباید به اندازه ای باشد که قیمت خرید آن و مخارج محضر که بین 500 تا 800 هزار تومان است، بیش از حد افزایش یابد زیرا این موضوع به نفع صنعت و مشتری نیست.
    سرایی نیا با اشاره به قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومانی گراند ویتارای تولید ایران خودرو گفت: در حال حاضر این خودرو در بازار با قیمت 55 میلیون تومان خرید و فروش می شود و این در حالی است که ما در تولید این محصول نزدیک حاشیه ضرر هستیم.
    وی ادامه داد: به صلاح نیست که سود زیادی نصیب دلالان شود و در مقابل، تولید کننده با ضرر همراه باشد.
    سرایی نیا در پاسخ به این سؤال که آیا با افزایش قیمت خودرو در کارخانه و در صورت پایین بودن تیراژ تولید، قیمت بازار آزاد نیز افزایش نمی یابد؟ گفت: تیراژ تولید در این مسئله اثر گذار است ولی خودرویی مانند ویتارا محصولی نیست که مورد اقبال همه مردم باشد و به دلیل قیمت بالا، مشتریان خاص خود را دارد.
    وی ادامه داد: در شرایط فعلی دلالان با خرید و انبار ویتارا زمینه افزایش قیمت این خودرو را فراهم کرده اند.
    معاون فروش ایران خودرو با اشاره به حاشیه ضرر تولید تندر90 مدل E2 گفت: افزایش جزئی قیمت این خودرو که اخیراً با موافقیت سازمان حمایت صورت گرفت تا حدی هزینه های تولید را جبران کرده ولی باز هم تولید این محصول در حاشیه ضرر قرار دارد.
    وی با بیان اینکه در آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، ایران خودرو در کاهش قیمت خودرو پیش قدم بود، گفت: هدف ما ایجاد آرامش در جامعه و ارائه محصول به مشتری با قیمت مناسب است.


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو