فونیکسریمکسبهتام

خلاء تجهیزات سنجش خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سنجش مخازن CNG خودروهای گازسوز از کمبود تجهیزات تست‌های هیدرواستاتیک در مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: سازمان استاندارد ملی باید اقدام عاجلی برای گسترش این امکانات در مراکز معاینه فنی داشته باشد.

خلاء تجهیزات سنجش خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش دادستان کل کشور نسبت به غیراستاندارد بودن مخازن CNG خودروهای گازسوز و انقضای بازرسی و آزمون‌های دوره‌ای مرتبط هشدار داد و دستگاه‌های ذیربط را به انجام اقدامات پیشگیرانه مکلف و دادستان‌های سراسر کشور را به نظارت بر روند این اقدامات موظف کرد تا از بروز حوادث و آسیب ها پیشگری شود.

    مسعود زندی معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس دستور العمل‌های موجود، قرار بر این شده که خوروهای دوگانه‌سوزی که وارد مراکز معاینه فنی می شوند توسط کارشناسانی که از طرف سازمان ملی استاندارد در این مراکز مستقر هستند؛ به صورت ظاهری و چشمی مخازن گاز را بررسی کنند تا اگر اشکالی داشته باشند این دستگاه‌ها به آزمایشگاه‌ها فرستاده شوند. 

    وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه‌ها تست های هیدرو استاتیک (تست تحمل فشار مخازن) را انجام می دهند، گفت: در این آزمایشگاه ها مشخص می شود که مخازن مشکل دارد یا نه و باید تعویض بشود یا نه؟ متاسفانه در حال حاضر تعداد مراکز معاینه فنی که مجهز به تست‌های هیدرواستاتیک هستند فوق العاده محدود است که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

    زندی با بیان اینکه سازمان استاندارد ملی بایستی در این زمینه برنامه ریزی کرده و شرایط افزایش تست هیدرواستاتیک را افزایش دهد، افزود: در این صورت مراکز معاینه فنی می توانند جوابگوی بازرسی خودروهای دوگانه سوز و رصد مخازن گاز شوند. بایستی منتظر باشیم تا اقدامات عاجل از سوی سازمان استاندارد ملی صورت گیرد تا این مراکز گسترش یابد که در این صورت مشکل سنجش خودرهای گازسوز نیز حل خواهد شد. 

    معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه وظیفه خاصی ندارد اما این یک ضرورت برای کشور است و این مراکز باید در اسرع وقت راه اندازی شود در جلسات متعدد هم بر این موضوع تاکید شده و بخش های مختلف دنبال راه اندازی این مراکز هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو