فونیکسریمکسبهتام

تلاش گوگل برای جلوگیری از ساخت خودرو خودران توسط اوبر

عصر خودرو- شرکت وایمو از زیرمجموعه های گوگل در تلاش است تا جلوی ساخت خودروی خودران توسط اوبر را به علت نقض حقوق مالکیت معنوی خود بگیرد.

تلاش گوگل برای جلوگیری از ساخت خودرو خودران توسط اوبر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش  فارس ، Waymo که به نمایندگی از گوگل در زمینه ساخت خودروهای خودران فعالیت می کند و در سال گذشته میلادی تاسیس شد، از یک دادگاه فدرال در آمریکا خواسته تا جلوی تداوم فعالیت های اوبر برای تولید خودروهای خودران را بگیرد.

    گوگل می گوید اوبر فناوری‌های مورد استفاده در تولید خودروی خودران خود را از این شرکت سرقت کرده و لذا حق استفاده از آن را ندارد.

    Waymo با تهیه شهادت نامه ای مدعی شده یکی از کارکنان سابقش به نام آنتونی لواندوسکی اطلاعات حساسی را در مورد خودروهای خودران گوگل و فناوری مورد استفاده در آنها در اختیار اوبر قرار داده و وی حتی نسبت به سرقت اسنادی خاص از گوگل اقدام کرده است.

    لواندوسکی در فوریه سال 2016 شرکت گوگل را ترک کرد تا شرکت اختصاصی خود را برای تولید کامیون های خودران تاسیس کند. وی این شرکت که Otto نام دارد را شش ماه بعد با دریافت 680 میلیون دلار به اوبر فروخت و اسرار تجاری و حرفه ای خود را هم در اختیار اوبر قرار داد.

    Waymo از ماه قبل اوبر را تحت پیگرد قانونی قرار داد و مدعی شد اوبر با همکاری وی اسرار مهمی را از Waymo سرقت کرده تا روند تولید خودروی خودران توسط اوبر را سرعت ببخشد. لواندوسکی به جستجوی شبکه گوگل در دسامبر سال 2015 برای دزدیدن اسناد طرح موسوم به Chauffeur (ساخت خودروی خودران) هم متهم است.

    بر طبق دادخواست گوگل وی نرم افزار ویژه ای را هم نصب کرده که به وی امکان می داده به تمامی اسناد موجود در این زمینه دسترسی داشته باشد و از همین طریق بیش از 14 هزار فایل را بارگذاری کرده که معادل 9.7 گیگابایت اطلاعات بوده است. وی روز بعد با اتصال یک حافظه فلاش به لپ تاپش به مدت هشت ساعت تمامی داده های یاد شده را از گوگل خارج کرده است. قرار است ظرف هفته های آینده به این پرونده اتهامی رسیدگی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو