فونیکسریمکسبهتام

قالیباف مطرح کرد:

طی یک دوره ده ساله امروزه مترو در آستانه ۲۰۰کیلومتری قرار دارد

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: طی یک دوره ده ساله با وجود مشکلات امروزه مترو در آستانه ۲۰۰کیلومتری قرار دارد.

طی یک دوره ده ساله امروزه مترو در آستانه ۲۰۰کیلومتری قرار دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایوان انتظار در میدان ولی‌عصر(عج) که امروز (جمعه) برگزار شد،اظهار داشت: بسترهای لازم برای حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرمان به‌منظور اداره بهتر این مکان فراهم می‌شود تا پلازای ولیعصر به محلی مناسب و یک پاتوق فرهنگی در شأن نام این میدان تبدیل شود و همه باید دست به‌دست هم دهیم تا بتوانیم حقیقت فرهنگ انتظار را در اینجا معرفی کنیم و مشخص شود که انتظار واقعی چگونه است.

    وی با بیان اینکه امروز منتظران واقعی کسانی هستند که بتوانند از کار مردم گره‌گشایی کرده و برای رشد و تعالی شهروندان بسترسازی کنند، تصریح کرد:‌ اگر به اطراف این کشور در منطقه خاورمیانه نگاه کنیم شاهد آن هستیم که برقراری امنیت در کشور به برکت مجاهدت شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی است.

    قالیباف اضافه کرد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی اگر امروز در این کشور در آرامش زندگی می‌کنیم، این امنیت و سلامت را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، به همین جهت همیشه باید یاد آنها باشیم و در چنین مراکزی این فرهنگ را تبلیغ کنیم.

    شهردار تهران با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری، افزود: در این سال‌ها پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه مسائل فرهنگی‌ ـ اجتماعی و اوقات غنی‌شده شهروندان با اولویت جنوب شهر تهران دنبال شده است.

    وی خاطر نشان کرد: مترو به تنهایی یک کار عمرانی و خدماتی نیست بلکه ایستگاه‌ها و مراکز مترو خصوصاً ایستگاه‌های تقاطعی یک سازه اجتماعی و یک محیط فرهنگی ـ تربیتی و انس و الفت را بین مردم برقرار می‌کند.

    قالیباف تصریح کرد: انتقاد هدیه‌ای است که می‌توان به هر مدیر و مسئولی داد اما فرق انتقاد و بی‌انصافی به این مسئله برمی‌گردد که این حرف با چه قصد و نیتی زده می‌شود همچنین ما نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم و امیدواریم همه کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند با نیت خیر باشد، اما گاهی اوقات از مرز انتقاد عبور می‌شود و بی‌انصافی اتفاق می‌افتد، با این وجود همان بی‌انصافی‌ها هم باید برای ما قابل تحمل باشد هر چند که قابل قبول نباشد.

    وی در ادامه اظهار کرد: اگر قصد و نیت انسان در هر کاری که انجام می‌دهد رضایت خدا باشد، تبلور رضایت خداوند در رضایت مردم است از این ‌رو اگر بتوانیم به مردم خدمت کرده و رضایت مردم را کسب کنیم، این بخش از بی‌انصافی‌ها هم برای ما قابل تحمل می‌شود و از کنار آنها عبور می‌کنیم.

    قالیباف یاد آور شد: مردم در این شهر رفت‌وآمد می‌کنند و می‌بینند در طول 25 سال با همه همت‌ها، همکاری‌ها، تلاش‌ها و همراهی‌هایی که صورت گرفته در مجموع 70کیلومتر مترو ساخته شده است، اما امروزه در طول یک دوره 10ساله با همه مشکلات، نبود پشتیبانی و حمایت حداقلی خطوط متروی تهران در آستانه 2۰۰ کیلومتری قرار دارد و در کمتر از 3 ماه آینده طول خطوط متروی تهران به 300کیلومتر افزایش خواهد یافت.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه مردم در شهر قدم می‌زنند و آبادانی‌ها را می‌بینند، البته حتماً در این شهر اشکالاتی هم وجود دارد، افزود: ما نمی‌خواهیم دنبال پاسخ این حرف‌ها برویم چراکه در این‌صورت دائم باید حرف‌هایی بزنیم که خلق مردم را تنگ می‌کند، مردم هم می‌گویند در این شرایط سخت اقتصادی مسئولان به‌جای اینکه کار کنند در چند و چون این حرف‌ها هستند.

    وی در خصوص ایستگاه میدان ولیعصر(عج)، بیان کرد: این ایستگاه یک مجموعه چندکاره‌ای است که در یکی از بهترین میدان‌های شهر تهران ایجاد شده است چرا که میدان ولی‌عصر(عج) در پایتخت شناخته‌شده و مرکز تقاطع دو خط 3 و 6 مترو است.

    قالیباف ادامه داد: خط 3 مترو به‌عنوان طولانی‌ترین خط با مسیر شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج) عبور می‌کند و در کنار آن خط 6 است که از جنوب شرق به شمال غرب تهران می‌رود که در این میدان ایستگاه دارد.

    شهردار تهران تصریح کرد: میدان شهری ولی‌عصر(عج) با 45 هزار مترمربع زیربنا در چندین طبقه احداث شده است و یک فرصت بزرگ اجتماعی و فرهنگی را در تهران فراهم کرده است.

    وی عنوان کرد: مترو از یک حالت صرف حمل ‌و نقلی خارج شده و ایستگاه‌های آن مخصوصاً ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) به یک مرکز اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و این فضا می‌تواند محل برپایی نمایشگاها و فعالیت هنرمندان باشد.

    قالیباف با بیان اینکه ما اصلاً به ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) نگاه اقتصادی نداریم، گفت: ایوان انتظار همانند چهار راه ولی‌عصر(عج) در ابعاد بزرگ‌تر و مناسب‌تر برای موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی است و در چنین جایی هرگز قصد واگذاری فضا برای فعالیت تجاری را نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو