فونیکسریمکسبهتام

رینگ‌های کربنی به موتورسیکلت‌ها رسیدند

عصر خودرو- در رابطه با موتور‌سیکلت‌ها که روی دو چرخ حرکت می‌کنند و هر چیزی می‌تواند باعث شود تعادل آن از بین برود، باید گفت که رینگ و لاستیک در آنها حیاتی هستند و نامناسب بودن این دو می‌تواند به راحتی فاجعه‌ای بزرگ به بار آورد و هر چه سرعت یک موتور‌سیکلت بیشتر باشد این موضوع اهمیت دو‌چندان پیدا می‌کند.

رینگ‌های کربنی به موتورسیکلت‌ها رسیدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت‌هایی که در زمینه تولید رینگ و لاستیک فعالیت دارند به این موضوع کاملا واقف هستند و تلاش می‌کنند همواره از مواد جدید و ترکیب‌ها و آلیاژهای نوین و مناسبی برای کار خود استفاده کنند. روتوباکس از جمله این تولیدکننده‌ها است که در آخرین اقدام خود رینگ‌های فیبرکربنی را معرفی کرده است که مزیت‌های فراوانی می‌تواند برای یک موتور‌سیکلت داشته باشد. وقتی اسم فیبرکربن به میان بیاید می‌توان انتظار داشت قیمتی نجومی هم اعلام شود. این ماده گران‌قیمت که هر 400 گرم از آن می‌تواند 10 دلار هزینه داشته باشد همچنان برای استفاده روزمره بسیار گران است.

    رینگ‌های کربنی قابلیت‌های بالایی دارند و باعث می‌شوند یک موتور‌سیکلت بتواند تمام آنچه را که پیشرانه‌اش در اختیارش قرار می‌دهد به سطح جاده هدایت کند. اگر شما هم عاشق و طرفدار سوپر موتور‌سیکلت‌ها هستید قطعا داشتن رینگ‌های فیبرکربنی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. بروک پرفورمنس یکی از توزیع‌کننده‌های آمریکای شمالی شرکت روتوباکس رینگ‌های فیبرکربنی جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند هیجان سوپر موتور‌سیکلت‌ها را دو‌چندان کند، چرا‌که نازک‌تر، محکم‌تر و سبک‌تر از سایر آلیاژهایی است که برای رینگ در موتور‌سیکلت‌ها استفاده می‌شود.

    رینگ‌های فیبرکربنی جدید تا 50 درصد نازک‌تر از سایر رینگ‌ها هستند. از ویژگی‌های دیگر این رینگ‌ها شکل ظاهری و دراماتیک رینگ‌ها است که ظاهری خشن‌تر را برای یک سوپر موتور‌سیکلت ایجاد می‌کند. فاصله پنجره‌ها در این موتور‌سیکلت‌ها بیشتر است و به دلیل استحکام بیشتر این مساله مشکل‌ساز نخواهد بود. تصور اینکه یک رینگ می‌تواند آیرودینامیک باشد، ممکن است به ذهن بسیاری از افراد نرسد، اما واقعیت این است که رینگ‌ها تاثیر قابل توجهی در ایجاد مقاومت هوا دارند؛ از این جهت هر چه در طراحی آنها این موضوع مورد‌توجه قرار بگیرد موتورسیکلت می‌تواند بهتر و بیشتر از توان خود بهره ببرد و این موضوع در رابطه با سوپر موتور‌سیکلت‌ها اهمیت بیشتری دارد، چرا‌که این موتور‌ها برای رسیدن به سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند و اگر رینگ در آنها مقاومت کمی داشته باشد افزایش سرعت قابل پیش‌بینی خواهد بود.

    موتور‌سیکلت‌هایی که در بخش سرعت رکورد می‌زنند از همین برند استفاده می‌کنند اما با توجه به معرفی این محصول جدید باید دید موتور‌سیکلت کاوازاکی نینجا H2 که با رینگ‌‌های بروک به سرعت 363 کیلومتر در ساعت در یک مایل مسافت (609/ 1 کیلومتر) دست پیدا کرده بود با این رینگ جدید به چه سرعتی می‌تواند برسد. در کنار نازک‌تر بودن و محکم بودن این رینگ جدید موضوع بعدی کنترل و هندلینگ موتور‌سیکلت است که برای یک سوپر بایک بسیار مهم است و جان سرنشین با این موضوع ارتباط مستقیم دارد. در سرعت‌های بالا معادله‌های وزن و تعادل تغییر می‌کند و هر چه یک رینگ عملکرد بهتری داشته باشد موتور‌سیکلت را بهتر می‌توان کنترل کرد. زاویه‌هایی که سوپر موتورسیکلت‌ها در سر پیچ‌ها با آن مواجه می‌شوند نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها متفاوت است و اگر رینگ نتواند از پس آن برآید بروز فاجعه اجتناب‌ناپذیر است.

    سیستم تعلیق با این رینگ‌ها هماهنگ‌تر عمل می‌کند و ترمز گرفتن با آن به مراتب بهتر از سایر رینگ‌ها خواهد بود، چرا‌که فشاری که به تایر می‌آید متناسب‌تر خواهد بود و عملکرد بهتر ترمز از ویژگی‌های این رینگ است که از طرف شرکت سازنده به‌عنوان یک مزیت مهم اعلام شده است. نکته مهم در رابطه با این رینگ این است که در ساخت آن از سه کامپوزیت مختلف استفاده شده است که مهم‌ترین آن فیبرکربن است و به همین نام هم شناخته می‌شود اما اپوکسی و سیم‌ای استیل هم در آن با ظرافتی خاص استفاده شده است تا نتیجه کار رینگی ایده‌آل برای موتور‌سیکلت‌هایی باشد که می‌خواهند به رکورد‌های سرعت دست پیدا کنند. یکی از گزینه‌هایی که روتوباکس در اختیار مشتریانش قرار داده است قابلیت سفارشی بودن رنگ رینگ است که می‌توانند بر‌اساس سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنند. در صورت تجهیز شدن این رینگ‌ها با تایرهای پیشرفته و با فناوری بالا می‌توان انتظار رکوردهای تازه‌ای در سرعت، شتاب و مسافت داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو