فونیکسریمکسبهتام

رولزرویس کوچک برای اهداف خیریه

عصر خودرو- در دنیای ماشین‌ها برخی افراد با به حراج گذاشتن خودروهای خاص در امور خیریه شرکت می‌کنند و پولی که بعد از این مراسم به‌دست می‌آید را صرف امور مختلف می‌کنند که حالت خیریه دارند. در اکثر مواقع پول‌های زیادی از طریق فروش خودرویی خاص به خیریه‌ها تعلق می‌گیرد تا بتوانند امور مربوط به اهداف از پیش تعیین شده را اجرایی کنند.

رولزرویس کوچک برای اهداف خیریه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، رولز رویس در سالی که گذشت پس از معرفی مدل مفهومی خود در کانون توجه‌ها قرار داشته است و در اقدامی کم‌سابقه به سراغ کودکان بیمار رفته تا باعث شود استرس و فشارهای عصبی ناشی از عمل و درمان‌های پزشکی در آنها کاهش پیدا کند.

     برای این کار رولز رویس با ساخت خودرویی کوچک شبیه مدل‌های قدیمی و کلاسیک خود وارد بیمارستان سنت ریچارد و بخش کودکان شده است. این خودرو رولز رویس SRH نام دارد و با اهداف خیریه طراحی و ساخته شده است تا به کودکان بیمار کمک کند با بیماری خود بهتر مبارزه کنند و برای ورود به اتاق عمل و راهروهای منتهی به آن استرس و فشار عصبی نداشته باشند و در قالب بازی و عبور از راهروهایی که با علائم رانندگی تجهیز شده‌اند وارد سایر بخش‌های درمانی یا اتاق عمل شوند. راننده این خودرو خود کودک بیمار است و خودش با عبور از مسیرهای مجهز شده به علائم مختلف راهنمایی و رانندگی وارد اتاق عمل می‌شود و باعث می‌شود کودک نسبت به درمان خود احساس بهتری پیدا کند. در واقع این کار کمک می‌کند کودک بپذیرد که روند درمان او ترسناک نیست.

    دو کودک از بیمارستان ریچارد به کارخانه اصلی رولز رویس رفتند که این بیمارستان هم در همان شهر قرار دارد. این دو کودک به‌عنوان راننده‌های آزمایشی مانند مشتریان خاص مورد استقبال رسمی قرار گرفتند. شرکت‌های بزرگ که محصولات ویژه‌ای تولید می‌کنند تحویل خودرو به مشتریانشان را به‌صورت ویژه برگزار می‌کنند که در رابطه با این دو کودک هم شرکت رولز رویس همین کار را انجام داد. بعد از اینکه این دو کودک بیمار آزمایش‌های رانندگی را گذراندند، خودروها آماده تحویل به بخش کودکان در بیمارستان شدند و این شرکت تمام کارهای مربوط به آماده‌سازی مسیر در بیمارستان را با رعایت اصول بهداشتی-بیمارستانی انجام داد. این خودرو از نوع برقی است چرا که نباید آلودگی و صدا داشته باشد برای همین استفاده از پیشرانه برقی بسیار اهمیت می‌یابد. تیمی که روی ساخت این خودرو مشغول به کار بودند بیش از 400 ساعت وقت صرف کردند تا این محصول در قالب هدیه خیرخواهانه به بیمارستان اهدا شود. طرح کلی خودرو شبیه مدل‌های قدیمی رولز رویس است که با جلو پنجره مخصوص این برند خودنمایی می‌کند.

    در بخش رنگ‌آمیزی هم رولز رویس هماهنگی خاصی بین طراحی داخلی خودرو و خارجی آن ایجاد کرده است و رنگ‌های سفید و آبی دو رنگ مهم در این خودرو هستند. رولز رویس در این اقدام تحسین‌برانگیز چند هدف مهم را دنبال می‌کند و با رسانه‌ای کردن این موضوع نشان داده است که برای کودکان ارزش بسیاری قائل است و با برنامه‌ریزی درست و اصولی علاوه بر قرار گرفتن در صدر اخبار به کودکان بیمار هم کمک می‌کند تا باهویت خودروهای کشورشان بیشتر آشنا شوند و به درمان‌های خود بهتر پاسخ دهند. ابعاد تبلیغاتی این موضوع هم درخور توجه است، چراکه رولز رویس با این کار خود نشان داده است که نسبت به جامعه و اطراف خود بی‌توجه نیست و نسل‌های آینده برایش اهمیت ویژه‌ای دارند. در رابطه با اینکه این خودروی کوچک برقی به تولید می‌رسد هم اظهار نظرهای قوی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد رولز رویس نسبت به این موضوع علاقه نشان داده است که در زمینه تولید این نوع وسایل بازی در شکل و شمایل محصولات پرآوازه‌اش اقدام کند.

    در دنیای ماشین‌ها موسسات زیادی وجود دارند که از خودرو به‌عنوان وسیله‌ای برای کمک به خیریه‌ها استفاده می‌کنند. برگزاری حراجی‌هایی که در آن خودروهای چند میلیون دلاری به‌فروش می‌رسند هم از جمله مواردی است که با اهداف خیرخواهانه انجام می‌شود. برخی نیز با جمع‌آوری و تعمیر خودروهای قدیمی آنها را به موسساتی می‌دهند که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارند تا قادر باشند از پس امور خود برآیند. حراج خودروهای لوکس و سوپر اسپورت هم از دیگر مواردی است که بارها از سوی خودروسازان اجرا شده است. برای مثال برای کمک به زیر‌ساخت‌های ایتالیا پس از زلزله در این کشور شرکت فراری یکی از مدل‌های خاص خود را در معرض فروش گذاشت تا با پول حاصل از فروش این خودرو زیرساخت‌های تخریب شده مجدد احیا شود. خودروهای کلاسیک و قدیمی موارد بسیار خوبی هستند که می‌توانند پول‌های زیادی را با اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط