فونیکسریمکسبهتام

نقص نرم افزاری، ماشین سواری رایگان را با اوبر ممکن می‌کند

عصر خودرو- یک محقق امنیتی موفق به شناسایی آسیب پذیری خاصی در برنامه تاکسی یاب اوبر شده که با استفاده از آن به رایگان از خدمات آن بهره گرفت.

نقص نرم افزاری، ماشین سواری رایگان را با اوبر ممکن می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، اوبر بعد از اطلاع از این موضوع به سرعت وصله‌ای برای حل مشکل یاد شده عرضه کرده تا افراد نتوانند به رایگان از تاکسی‌های اوبر استفاده کنند.

    آناند پاشکال محققی است که موفق به شناسایی این مشکل شده است. وی می گوید اولین بار در ماه آگوست از وجود مشکل یادشده مطلع شده و با اجازه اوبر آن را در آمریکا و هند مورد بررسی قرار داده است. وی با موفقیت توانسته با استفاده از این مشکل در هر دو کشور به رایگان از تاکسی های اوبر استفاده کند.

    وی از طریق برنامه دریافت جایزه اوبر برای گزارش آسیب پذیری های امنیتی موضوع را به این شرکت اطلاع داده است. بر طبق این برنامه هکرهایی که موفق به شناسایی آسیب پذیری های امنیتی در سیستم اوبر و اطلاع رسانی در مورد آن شوند جوایزی دریافت می کنند.

    امروزه بسیاری از شرکت های فناوری چنین جوایزی را اعطا می کنند و مبلغ پرداختی توسط اوبر از 100 تا 10000 دلار در نوسان است. پاشکال به دنبال ارائه گزارش در مورد آسیب پذیری یاد شده جایزه 5000 دلاری دریافت کرد.

    جزییات این آسیب پذیری اعلام نشده، اما مشکل مربوط به مرحله انتخاب روش پرداخت در برنامه اوبر است. پاشکال از جمله محققان امنیتی مشهوری است که بارها گزارش هایی را در مورد آسیب پذیری های خدمات شرکت های بزرگ ارائه کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط