فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه ای با چراغ های هوشمند و متحرک

عصر خودرو- یک مخترع هنگ کنگی، دسته فرمان جدید و جالبی را برای دوچرخه ها طراحی کرده است که علاوه بر مجهز بودن به چراغ جلو، می تواند با تشخیص حرکات سر شما، نور را به قسمت های مورد نیاز تابش دهد.

دوچرخه ای با چراغ های هوشمند و متحرک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از آخرین خبر ، اگر به دنبال دوچرخه ای هستید که دسته فرمان آن به چراغ جلو و شاید هم یک کامپیوتر مجهز باشد، SpeedForce همان چیزی است که به دنبالش بودید. یک مخترع هنگ کنگی به نام کیم لوک با الهام از این کانسپت، دسته جدیدی را طراحی کرده و قابلیت های بیشتری نیز به آن افزوده است. دسته فرمان Speednite علاوه بر ضد آب بودن و مجهز بودن به یک چراغ جلوی 800 لومنی، از یک کامپیوتر بهره می برد. اما علاوه بر تمام این ها، چراغ های این وسیله با حرکت سر شما، نور را به بالا و پایین حرکت می دهند. همچنین، با چرخش سر به سمت طرفین، یک نور لیزری که به عنوان چراغ راهنما عمل می کند از این وسیله ساطع می شود.

    به طور کلی نحوه کار Speednite به این صورت است که، اگر شما به قسمتی از جاده نگاه کنید که دقیقا در مقابل شما قرار دارد، سر شما به سمت پایین کج می شود، بنابر این چراغ ها هم همان محل را نورانی می کنند. اگر بخواهید بخش های بالاتر جاده را نگاه کنید، سر شما به سمت بالا حرکت می کند و چراغ نیز نور را به همان قسمت ها تابش می دهد. به همین ترتیب، اگر شما قصد داشته باشید به سمت چپ یا راست بپیچید، ابتدا سر شما در آن جهت کج می شود.

    حرکت دادن چراغ جلو و تشخیص و روشن کردن چراغ های راهنمای لیزری به کمک یک سنسور حرکتی که در کلاه ایمنی گنجانده شده امکان پذیر گشته است. کلاه ایمنی Speednite نیز از طریق امواج وایرلس با دسته فرمان ارتباط برقرار می کند. همچنین یک دستگاه کنترل بی سیم نیز روی فرمان نصب می شود که امکان انجام این اعمال را به صورت دستی و غیر خودکار فراهم می کند. بنابر این با هر بار چرخش سر شما به سمت چپ یا راست شاهد روشن شدن بی دلیل چراغ های راهنما نخواهید بود.

    کامپیوتر هم به نوبه خود می تواند اطلاعاتی مانند سرعت، آهنگ و ضربان قلب را به نمایش بگذارد که مستلزم نصب وسایل جانبی مخصوص این کار است. همچنین در صورتی که این دستگاه به اپلیکیشن اندرویدی یا iOS خود روی گوشی هوشمند متصل شود، قادر به نمایش مختصات GPS خواهد بود. علاوه بر این ها، در صورتی که حسگر حرکتی تشخیص یک تصادف را بدهد، اپلیکیشن Speednite فورا یک پیام به مخاطبین اضطراری شما ارسال می کند (مگر این که ظرف مدت 10 ثانیه، این عملیات را متوقف کنید).

    Speednite دارای یک باتری لیتیوم-یونی قابل تعویض و قابل شارژ است که طبق گزارش ها می تواند با روشن بودن کامل چراغ جلو تا 2 ساعت دوام بیاورد. در صورتی که چراغ با حداقل قدرت یا در حالت چشمک زن کار کند، دوام باتری به 4 تا 40 ساعت خواهد رسید. لازم به ذکر است که وزن کل این دستگاه در حدود 330 گرم است.

    Speednite در حال حاضر برای جمع آوری سرمایه بر روی سایت کیک استارتر قرار داده شده و قیمت تخمینی آن چیزی در حدود 300 دلار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو