فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عنوان کرد؛

خسارت ۴۰۰ میلیونی هر اتوبوس فرسوده به جان شهروندان تهرانی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هر اتوبوس فرسوده معادل ۴۰۰ میلیون تومان به جان شهروندان ضرر می‌زند و احیای سرویس ادارت با اتوبوس فرسوده فایده‌ای ندارد.

خسارت ۴۰۰ میلیونی هر اتوبوس فرسوده به جان شهروندان تهرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، وحید حسینی درباره سرانجام راهکار اجرایی شهرداری برای کاهش آلودگی هوا که در معاونت اجرایی ریاست جمهوری در حال بررسی بود گفت: چندین مورد از مصوبات دولت ازجمله طرح کاهش، نوسازی خودروهای فرسوده و منع پلاک گذاری موتورهای کاربراتوری که در سال جاری به مرحله اجرا نیز درآمد  همگی در برنامه کاهش آلودگی هوا شهرداری تهران نیز پیش بینی شده بود.

    وی  در ادامه با اشاره به وضعیت آلودگی هوا نسبت به سال های گذشته گفت: بنزن موجود در بنزین طی چهارسال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که در سال 1389 متوسط  بنزن تهران 2.9 درصد بود و این میزان در سال جاری به 7 دهم درصد رسیده و به نصف کاهش پیدا کرده است.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهران اضافه کرد: در تهران با تبخیر بنزین مواجه هستیم و تا جلوی تبخیر بنزین را نگیریم وضع آلودگی به همین شکل است. دستگاه هایی از جمله شرکت نفت باید نسبت به این موضوع توجه کنند. طرح کهاب 10 سال است که از سوی شرکت نفت باید اجرا شود اما اجرا نشده است.

    وی همچنین درخصوص موضوع مطرح شده برای احیاء مجدد سرویس ادارات نیز گفت: در حال حاضر اتوبوس های فرسوده برخی ادارات معضل آلودگی هوا هستند و من ترجیح می دهم این اتوبوس ها نباشند مردم با ماشین شخصی تردد کنند چون آلودگی آن از این اتوبوس ها ی فرسوده کمتر است.

    حسینی با تأکید بر اینکه احیاء سرویس ادارات با اتوبوس های کهنه امکان پذیر نیست، گفت: یک اتوبوس با 8 سال کارکرد معادل 400میلیون تومان برای سلامت شهروندان ضرر دارد این به این معناست که سلامت شهروندان قیمت ندارد، بنابراین احیای طرح سرویس ادارات با اتوبوس های فرسوده تنها دور باطل است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو