فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه‌سازان :

سالانه یک میلیارد دلار قطعه قاچاق وارد کشور می‌شود

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: خودروسازان سالانه ۲ میلیارد دلار قطعه وارد کشور می‌کنند که حدود یک میلیارد دلار آن از مبادی رسمی و یک میلیارد دلار دیگر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

سالانه یک میلیارد دلار قطعه قاچاق وارد کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن  در خصوص اولین خودروی تولیدی مشترک شرکت پژو و ایران خودرو ( پژو 2008 ) گفت: اولین تخلف در خصوص مصوبه وزارت صنعت در همین خودرو رخ داد که به جای 40 درصد با 20 درصد قطعات داخلی وارد بازار می‌شود که از این رقم 14 درصد  مونتاژ و رنگ است که خودروساز انجام می‌دهد. 6 درصد سهم قطعه‌ساز می‌ماند که آن هم شرکت‌های قطعه ساز تابعه خودروسازها انجام می‌دهند در واقع سهم قطعه‌سازان واقعا خصوصی صفر است.

    آرش محبی ادامه داد: مطابق مذاکراتی که صورت گرفته تا تیرماه سال آینده این رقم به 40 درصد خواهد رسید و همزمان نیز کارشناسان فرانسوی در حال آنالیز کیفیت قطعه‌سازان داخلی هستند.

    وی علت کندی مذاکرات با قطعه‌سازان داخلی را فرسودگی ماشین آلات دانست و گفت: مهم‌ترین دلیل کندی پیشرفت کار، عدم آمادگی قطعه‌سازان داخلی است زیرا دستگاه‌های آنها فرسوده شده است. ما تازه شاهد تحول در این صنعت هستیم. از طرف دیگر سیاستگذاری‌ها در سطح کلان هم مناسب نبوده و باید زمینه همکاران قطعه‌سازان ایران با کشورهای خارجی، بسیار زودتر فراهم می‌شد.

    محبی در خصوص پیشنهاد انجمن برای حل این مشکل گفت: باید حمایت از قطعه‌سازان شدت بگیرد و برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد شود. پشتیبانی فقط به صورت مالی نیست بلکه از طریق ایجاد جذابیت هم است. عمده قطعه‌سازان زیان ده هستند به خاطر این که زمان برگشت پول و وصول مطالبات آن 4 تا 7 ماه است.

    وی ادامه داد: امسال تولید  قطعه‌سازان 40 درصد افزایش داشته اما هنوز مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا پول آنها وصول شود. این موارد در کنار قاچاق گسترده سبب شده سرمایه‌گذاران از حضور در این صنعت اجتناب کنند.

    دبیر انجمن قطعه سازان همگن تصریح کرد: خودروسازان سالانه 2 میلیارد دلار قطعه وارد کشور می‌کنند که حدود یک میلیارد دلار آن از مبادی رسمی و  یک میلیارد دلار دیگر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو