فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

یکپارچه‌سازی همه دست‌اندرکاران جاده در قالب سامانه مدیریتی

امکان رصد ترافیک با موبایل شخصی

عصر خودرو- عباس آخوندی گفت: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای یکپارچه هستیم که همه دست‌اندرکاران جاده‌ای در قالب مدیریت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط باشند.

یکپارچه‌سازی همه دست‌اندرکاران جاده در قالب سامانه مدیریتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم افتتاح 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای که به صورت همزمان و آنلاین در 21 استان کشور در حال انجام است، اظهار داشت: اتصال هزار و 880 دوربین هوشمند ثبت تخلفات به سیستم مرکزی متمرکز کاری بزرگ است.

    وی ادامه داد: از سال گذشته با نسبت دوربین‌های هوشمند 4 میلیون و 200 هزار پیامک تخلف برای رانندگان ارسال شده است.

    آخوندی با بیان اینکه ایران به جرگه کشورهای دارای سیستم مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای پیوسته است، گفت: در حال تهیه تبلیغ برای پلیس هستیم که به صورت آنلاین و از طریق «جی پی اس»، دیتاهای نقاط وقوع حادثه را مخابره کنند که این از نظر ایمنی و امنیت مهم است.

    وی ادامه داد: برای کاهش سوانح رانندگی از این پس نیازمند سیستم‌های دقیق هوشمند هستیم که نحوه مدیریت جاده‌ها را عوض کند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی، نیازمند تغییر پارادایم بر مدیریت ایمنی جاده‌ها و حرکت از روش سنتی به روش سمت مکانیزه هستیم.

    وی اظهار داشت: در حال اجرای برنامه‌ای هستیم تا در قالب پایش حمل و نقل عمومی کشور همه ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای به سیستم مرکزی وصل شود و ارگان‌ها یکپارچه‌سازی شوند.

    وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع مدیریت نگهداری راه‌ها گفت: وسایل نقلیه کامیونی از جهت بار محوری کنترل می‌شوند و وزن آنها در حال حرکت ثبت می‌شود.

    آخوندی ادامه داد: آنچه که پل و رویه‌های جاده را فرسوده می‌کند بار غیرمجاز است که در این راستا کنترل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین همه ماشین‌آلات راهداری به سیستم مرکزی متصل هستند و توسط ماشین‌های راهداری کنترل می‌شوند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع دیگر دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است که در وزارت راه و شهرسازی در حال دنبال شدن است؛ اطلاعات تولیدشده ما در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از طریق موبایل وضعیت ترافیک جاده‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنند و این اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است.

    آخوندی گفت: این سیستم به صورت خودکار خود مدیریت سفر انجام می‌دهد و در ایام پرتقاضا وقتی مسافر وضعیت ترافیک جاده‌ای را از طریق موبایل خود به صورت آنلاین مشاهده می‌کند، مسیر خود را انتخاب می‌کند و این توزیع طبیعی است.

    آخوندی در پایان یادآور شد: سامانه‌های هوشمند مدت‌های سفر را نیز به مردم نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو