فونیکسریمکسبهتام

خسارت سالانه ۳ میلیارد دلاری به خودروها در آمریکا به دلیل برف‌زدایی جاده‌ها

عصر خودرو- مواد شیمیایی که برای آب کردن برف و یخ جاده ها در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، سالانه چیزی در حدود سه میلیارد دلار خسارت به خودروهای موجود در آمریکا وارد می‌کنند.

خسارت سالانه ۳ میلیارد دلاری به خودروها در آمریکا به دلیل برف‌زدایی جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، بررسی که اخیرا توسط موسسه AAA انجام شده حاکی از این است که رانندگان آمریکا سالانه حدود 15.4 میلیارد دلار صرف تعمیر زنگ زدگی خودروهای خود می‌کنند که بر اثر مواد شیمیایی یخ زدایی خیابان‌ها طی پنج سال گذشته، ایجاد می‌شوند.

    رانندگان به آسیب‌های ناشی از نمک‌های یخ زدایی از جاده‌ها بویژه در مناطق برف خیز کاملا واقف هستند اما AAA هشدار می‌دهد جایگزین‌هایی همچون مواد مایع یخ زدا می‌توانند بسیار بیشتر از نمک باشند.    

    موسسه AAA افزود: این روشهای جایگزین جدیدتر موثرتر از نمک سنتی هستند زیرا می‌توان قبل از بارش برف از آنها استفاده کرد، نقطه انجماد پایین تری دارند و یخ و برف را زودتر آب می‌کنند. 

    اما همین ویژگیها در عین حال می‌تواند برای خودروها آسیب بیشتری را به همراه داشته باشد زیرا این مواد شیمیایی برای مدت بیشتری در حالت مایع می مانند و احتمال اینکه روی قطعات خودرو نشسته و باعث زنگ زدگی شوند، بیشتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم