فونیکسریمکسبهتام

قالیباف:

مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از۱۵فروردین ۹۶ مسافرگیری می کند

عصر خودرو- شهردار تهران با اشاره به اینکه تست گرم مترو امام خمینی(ره) در دهه سوم اسفند ماه جاری انجام می شود گفت: این ایستگاه مترو از ۱۵ فروردین سال ۹۶ مسافر گیری خواهد کرد.

مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از۱۵فروردین ۹۶ مسافرگیری می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف روز شنبه در آیین بهره برداری از 110پروژه شهری در منطقه 2 افزود: مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به طول 35 کیلومتر ادامه ایستگاه مترو شاهد بوده و پس از فرودگاه امام خمینی(ره) به پرند می رسد.
    وی خاطر نشان کرد: این خط آماده بهره برداری و رفت و آمد آزمایشی آن در روزهای پایانی اسفندماه انجام خواهد شد.

    *خط شش مترو تا 45روز آینده افتتاح می شود
    شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه خط شش مترو از میدان بسیج و دولت آباد در جنوب شرق آغاز و تا شمال غرب امتداد می یابد اظهار کرد: این خط به طول 31 کیلومتر از نقاط پر ترافیک از جمله مسیرخیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، گیشا، ستاری، گذشته و به دانشگاه آزاد و سولقان می رسد.
    وی تصریح کرد: این خط که احداث آن از کارهای کم نظیر در دنیا است طی 45 روز آینده افتتاح می شود.

    *بهره برداری از خط هفت مترو تا پایان امسال
    قالیباف با اشاره به اینکه خط هفت مترو پایتخت از شرقی ترین نقطه پایتخت در افسریه و استادیوم تختی آغاز می شود گفت: این خط با عبور از بزرگراه آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی،بزرگراه نواب به سمت شمال تغییر مسیر داده و به گیشا و بوستان گفت و گو رسیده است و در ادامه با عبور از برج میلاد و میدان صنعت به فرحزاد می رسد.
    وی با بیان اینکه این خط تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد یاد آور شد: محدوده گیشا محل تلاقی 2 خط شش و هفت مترو بوده که در این محدوده سه تونل شامل تونل خط هفت مترو به سمت شمال، تونل خط شش مترو به سمت شرق و غرب و تونل خودرو بر روی 2 تونل قبلی است.
    وی افزود: کار احداث ایستگاه میدان صنعت به طور صد درصد انجام شده، اما به دلیل موضوعات مربوط به تملک یک ایستگاه بالاتر از این میدان افتتاح مترو میدان صنعت اوایل اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
    *نتوانستیم در خور شأن مردم انجام وظیفه کنیم
    شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه نتوانسته ایم در خور شأن مردم پایتخت بویژه خانواده شهدا، جانبازان و معلولان انجام وظیفه کنیم گفت: در طول دوران مأموریت خود هیچگاه این اقشار را فراموش نکردیم.
    وی با اشاره به اینکه هر پروژه ای که در شهر آماده بهره برداری باشد به سرعت افتتاح می شود و منتظر برگزاری مراسم نمی مانیم اظهار کرد: بسیاری از پروژه های شهر تهران جنبه ملی داشته که در صورت وجود چنین پروژه هایی در سایر شهرها مسئولان ملی برای افتتاح آن دعوت می شوند اما همه پروژه های شهری پایتخت پس از آماده سازی به سرعت افتتاح می شوند.
    قالیباف با اشاره به مسائل و مشکلات منطقه 2 از جمله مجموعه اوین- درکه و دره فرحزاد خاطرنشان کرد: این مناطق هم دچار آسیب های اجتماعی بوده و هم با مسائل زیست محیطی روبروست.
    وی تصریح کرد: این مووضوعات بیش از چهار سال است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و برای حل آنها تلاش می کنیم.
    قالیباف یادآور شد: در هفته های پیش رو درخصوص این مناطق در کمیسیون ماده پنج تصمیم گیری می شود.
    شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در حوزه تملکات کارهای زیادی را با وجود مشکلات اقتصادی فراوان انجام داده است گفت: البته مسئولان نباید از مسائل و مشکلات با مردم سخن بگویند چرا که آنها برای حل مشکلات حضور دارند و اگر توان حل معضلات را ندارند باید مسئولیت را به دیگری واگذار کنند.
    وی همچنین با اشاره به امکانات موجود در شهر اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما در این حوزه استفاده نادرست از امکانات موجود است که موجب بروز مسائل و مشکلات مختلف از جمله ترافیک، بی انضباطی و آلودگی در شهر می شود.
    قالیباف تأکید کرد: شهر تهران به نقطه ای رسیده است که نیازمند تعامل دقیق و سازنده بین مدیریت شهری و مردم است تا از امکانات موجود بهتر استفاده کرد.
    وی افزود: در حال حاضر 125 ایستگاه آتش نشانی (به ازای هر 6 کیلومتر یک ایستگاه) در شهر تهران وجود دارد که در بدترین شرایط ترافیکی می توانیم در زمان مناسب به محل حادثه برسیم.
    به گزارش ایرنا هنگام شروع سخنرانی قالیباف یکی از اهالی محله طرشت نسبت به واگذاری زمین مسجد جنب مجموعه ورزشی شهید تیموری اعتراض کرد که شهردار تهران در پایان صحبت های خود به این موضوع اشاره و خطاب به این شهروند گفت: شهرداری تهران در زمینه توسعه مساجد پایتخت گام های جدی برداشته و ساخت 400 مسجد را در دستور کار خود قرار داده که بخشی از زمین های آنها واگذار شده، بخشی از مساجد در حال ساخت بوده و کار احداث بیش از 180 مسجد به اتمام رسیده است.
    وی با تأکید بر اینکه شهرداری در موضوعات طوایفی و قومیت ها دخالت نمی کند خاطرنشان کرد: اگر براساس اسناد ثابت شود این زمین برای توسعه مسجد در نظر گرفته شده علاوه بر غیرقانونی بودن خلاف شرع بوده و حتما با آن برخورد خواهد شد در غیر این صورت نباید به این موضوع اعتراض کرد.
    قالیباف تصریح کرد: شهرداری به همه تشکل های مردمی کمک می کند و طی هفته جاری درخصوص این موضوع تصمیم گیری می شود.
    همچنین در این آیین از خانواده شهید نظری از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو توسط شهردار تهران تقدیر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو