فونیکسریمکسبهتام

۴ خودرو لوکس پرطرفدار که مشتریان در انتظار بازگشت آنها به بازار داخلی هستند

غیبت غیـرموجه!

عصر خودرو: در ۲ سال اخیر برخی ‌خودروهای لوکس، علیرغم دارا‌بودن حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی و سابقه حضور نسبتا موفق در بازار داخلی، از لیست واردات و فروش نمایندگی‌ها حذف شدند و بدین ترتیب نسل جدید و یا مدل فیس‌لیفت آنها به بازار داخلی راه پیدا نکردند.

غیبت غیـرموجه!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰
  • غیبت غیـر موجه!
  • غیبت غیـر موجه!
  • غیبت غیـر موجه!
  • غیبت غیـرموجه!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، از جمله مهم‌ترین این مدل‌ها می‌توان به لکسوس IS، لکسوس ES، ب‌ام‌و سری 3 سدان و یا مرسدس بنز C-Class اشاره کرد که در این میان، مدل جدید برخی از آنها در تعداد محدود به کشور وارد شده است و البته برخی دیگر نیز هنوز در بازار ایران عرضه نشده‌اند، اما در کل به نظر می‌رسد که هریک از این خودروها می‌توانند با مدل‌های جدید خود، باز هم نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند و این در حالی است که حضور مجدد آنها، نه‌تنها تنوع خوبی را در بازار ایجاد می‌کند، بلکه از نظر قیمت نیز دامنه انتخاب مناسب‌تری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و بدین ترتیب برخی ‌علاقه‌مندان و به‌خصوص مشتریان پر‌و‌پا قرص این برندها، غیبت چنین مدل‌هایی را در بازار داخلی، غیر‌موجه می‌دانند؛ هرچند که طبیعتا نمایندگی‌ها نیز با توجه به سیاست‌های مارکتینگ و ارزیابی‌های خود، دلایل مختلفی برای عدم بازگشایی ثبت سفارش و واردات این مدل‌ها در شرایط فعلی دارند.

لکسوس IS
نسل فعلی لکسوس IS فقط با مدل IS250 در بازار داخلی عرضه شد و با وجود ارتقای قابلیت‌های فنی، طراحی جذاب، تجهیزات متنوع و البته قیمت مناسب‌تر در مقایسه با رقبای آلمانی خود توانست به جایگاه بهتری نسبت به نسل پیشین خود (یعنی مدل IS300) در بازار داخلی دست پیدا کند، اما در حال حاضر نسخه فیس‌لیفت این خودرو با یک مدل جایگزین به نام IS200 در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که تاکنون مجوز ورود به کشور را دریافت نکرده است. مدل IS200 به جای پیشرانه 6 سیلندر تنفس طبیعی، از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و توربوشارژ به قدرت 241 اسب بخار بهره می‌گیرد و با وجود گیربکس 8 دنده اتوماتیک، شتاب اولیه 7 ثانیه‌ای را به نمایش می‌گذارد. همچنین در نمای ظاهری این خودرو نیز شاهد تغییرات‌ جزئی مانند فرم جدید کاسه چراغ‌های جلو و یا گرافیک متفاوت نورپردازی چراغ‌های عقب هستیم که در مجموع، چهره‌ای اسپرت و جذاب را ارائه می‌دهد.

لکسوس ES
اگرچه لکسوس ES250 نسبت به ب‌ام‌و 528i و یا مرسدس بنز E250 در بازار داخلی، فروش کمتری داشته است اما نمی‌توان حجم محدودتر واردات آن نسبت به 2 رقیب آلمانی را نیز در این قضیه نادیده گرفت و این درحالی است که معمولا ES به عنوان یک سدان لوکس، راحت و البته بادوام، طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد و از همه مهم‌تر اینکه، مزایایی چون کیفیت قابل توجه متریال داخلی و یا سواری نرم و بی‌صدا را با قیمتی کمتر از رقبای آلمانی خود در اختیار شما قرار می‌دهد، هرچند که کشش و شتاب‌گیری ضعیف‌تری دارد. از نسخه فیس‌لیفت لکسوس ES250 یا همان مدل 2016، فقط تعداد محدودی به بازار داخلی راه یافت که دارای قیمتی بیش از 300میلیون تومان بودند اما مدتی بعد، واردات این مدل نیز متوقف شد و تاکنون ثبت سفارش آن بازگشایی نشده است.

مرسدس بنز C-Class سدان
نسل پیشین C-Class و خصوصا مدل C200 آن به عنوان یکی از پر‌فروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های مرسدس بنز در ایران شناخته می‌شود و به همین خاطر انتظار می‌رفت که نسل فعلی آن یا همان مدل 2015 نیز با دو مدل C200 و C250 به کشور وارد شود تا با وجود مشخصات فنی ارتقا‌یافته، خصوصیات لوکس‌تر و همچنین تنوع بالاتر تجهیزات و امکانات رفاهی مدرن، به موفقیتی بیشتر در بازار داخلی دست پیدا کند، اما بر‌خلاف پیش‌بینی‌ها فقط تعداد محدودی C200 2015، آن هم به صورت غیر‌رسمی به کشور وارد شد که عمدتا به علت خاص و کمیاب‌بودن، با قیمتی بیش از 530 میلیون تومان به فروش رسیدند. در هر حال، تاکنون نام این مدل به لیست ثبت سفارش خودرو وارد نشده است و بنابراین فعلا امکان واردات آن به کشور وجود ندارد. البته برخی ‌فروشندگان و واردکنندگان معتقدند که C200 یا C250 در صورت ورود، حتی با وجود اختلاف قیمت چشمگیر نسبت به نسل پیشین خود نیز می‌توانند سهم خوبی را در این بخش از بازار به خود اختصاص دهند.

ب‌ام‌و سری 3 سدان
شاید با توجه به اختلاف قیمت‌ها کمی عجیب به نظر برسد اما برخی ‌ کارشناسان و فروشندگان معتقدند که محبوبیت و فروش بسیار خوب سری 5 و خصوصا مدل 528i در ایران موجب شد تا سری 3 سدان و در واقع مدل‌های 320i و 328i، کمتر از برادر بزرگ خود مورد توجه مشتریان و البته واردکنندگان قرار بگیرند و احتمالا به همین دلیل است که فعلا اقدامی جهت واردات مدل فیس‌لیفت سری 3 (با کد اتاق F30) به کشور صورت نگرفته است. در نسخه فیس‌لیفت این خودرو به جای 328i، شاید یک مدل جدید به نام 330i هستیم که از پیشرانه‌ای قوی‌تر به قدرت 252 اسب بخار بهره می‌گیرد و شتاب اولیه آن نیز برابر 5.8 ثانیه است. بنابراین انتظار می‌رود که نسخه فیس‌لیفت سری‌3 سدان، با وجود گرافیک جذاب‌تر چراغ‌های فول LED، خصوصیات اسپرت و منحصربه‌فرد این مدل و البته تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی متنوع، بتواند یک بار دیگر توجه مشتریان را به سمت خود جلب کند، خصوصا اینکه معمولا سری‌3 محبوبیت زیادی در میان جوانان دارد و در حال حاضر خیلی‌ها در انتظار نمونه‌های صفرکیلومتر آن هستند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط