فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع روغن موتورخودرو در ایران + فهرست قیمت

شریان‌های طلایــی پیشرانه

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم تا بازار روغن موتور در ایران را به چالش بکشیم؛ بازاری که در کشورمان به لطف حضور برندهای معتبر داخلی بسیار خودکفاست و از لحاظ صادرات نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. اما روغن موتور که پرچمدار بازار داخلی و خاورمیانه است امروزه تغییراتی را تجربه می‌کند که قصد داریم در این شماره به آن بپردازیم.

شریان‌های طلایــی پیشرانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر همین اساس در این گفتار سعی خواهیم کرد تا ضمن بررسی ویژگی روغن موتورهای ساخت داخل و نمونه‌های خارجی به همراه گارانتی آنها، سری هم به بازار روغن‌های آزاد و بدون بسته‌بندی بزنیم و در نهایت با ارائه فهرستی مبسوط از آخرین قیمت‌های انواع روغن موتور در بازار ایران همراه شما باشیم.

    وضعیت بازار چگونه است؟
    نکته مهمی که در این بازار به چشم می‌خورد وجود انواع برندها ایرانی است. حتی نکته جالب نیز این است که برخی برندهای معتبری که تبلیغ‌های آنان روی بیلبوردهای سطح شهر و زمین‌های ورزشی است هم در داخل کشور و در جزیره قشم پر می‌شوند منتها با داشتن بسته‌بندی شکیل و همچنین بودجه تبلیغاتی بسیار برای شناساندن خود به مردم، حضوری موفق‌تر در بازار دارند. 
    اما مهم‌ترین تغییر علیرغم ارزان‌ترشدن قیمت نفت در بازارهای جهانی، افزایش قابل توجه قیمت انواع روغن موتور در ایران بود. به طوری که در طی چند ماه اخیر این قیمت‌ها در حدود 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده که گریبان تمامی برندها را هم گرفته است. علاوه بر تولیدات داخلی روغن‌های تصفیه‌شده از کشور ترکیه نیز به صورت فله‌ای و بسته‌بندی به کشور وارد می‌شوند که قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر و کیفیتی بسیار پایین‌تر از روغن‌های معروف دارند. اما نکته قابل توجه این است که اکثر کامیون‌داران و مشاغلی که با روغن‌های سوخته و تصفیه‌شده سر و کار دارند، به این بازار جذب شده و از این روغن‌ها استفاده می‌کنند.
    با این همه صنعت تولید روغن موتور در ایران همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های روغن موتور در غرب آسیا فعالیت می‌کند و فرآورده‌های خود را به کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، ترکیه، قطر، کویت و ... صادر می‌کنند. جالب آنکه کشورهای به ظاهر پیشرفته عربی با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیز خواهان روغن موتورهای ایرانی هستند که نشان از کیفیت و قیمت مناسب آنها در بازارهای جهانی دارد.
    در مورد بازار داخلی نیز باید گفت این صنعت حتی برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت نیز محصولاتی دارد که بازار را از واردات بی‌رویه بی‌نیاز می‌کند. برای خودروهای ایرانی نیز آنقدر برند مختلف و متفاوت وجود دارد که به‌راحتی مشتری در این بازار سردرگم می‌شود. برای هر بودجه‌ای که مشتری داشته باشد محصولات باکیفیتی در بازار موجود هستند که ضمن داشتن گارانتی حتی اشانتیون نیز برای خریدار به همراه دارند.  لازم به ذکر است گارانتی روغن موتورهای ایرانی بدین شکل است که در صورت بروز هرگونه خرابی، مشتری می‌تواند به فروشنده مراجعه و حدود 300 سی‌سی از آن روغن موتور را به نمایندگی تحویل دهد و بعد از آزمایش اگر معلوم شود علت خرابی پیشرانه، روغن موتور بی‌کیفیت بوده است، کمپانی تمام خسارت خودروی خریدار را جبران و یک روغن موتور با‌کیفیت را به مشتری هدیه می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو