فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

انتقال تخفیف بیمه‌ خودروهای فروشی به اقوام درجه یک

عصر خودرو- رییس کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه پیش بینی شده، بر اساس شرایط افراد آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند، گفت: کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه ۴میلیونی هم خریداری کنند .

انتقال تخفیف بیمه‌ خودروهای فروشی به اقوام درجه یک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی با اشاره به 66 ماده و 55 تبصره در 16 آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث به تهیه و تنظیم 8 آیین نامه از این تعداد اشاره کرد و افزود : برای حل مشکل 9درصد ارزش افزوده در بیمه نامه شخص ثالث قرار است یک لایحه جدید به مجلس فرستاده شود.

    همتی گفت: در مورد وزارت بهداشت حدود 10 درصد ارزش بیمه شخص ثالث را می دهیم زیرا هزینه همه کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند وزارت بهداشت متقبل می شود. در مورد نیروی انتظامی هم سالانه 250 میلیارد تومان پرداختی داریم ولی متاسفانه تابحال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.

    او افزود : تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.

    همتی با اشاره به دیگر ویژگیهای قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد : دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت کند ، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .

    رییس کل بیمه مرکزی گفت : در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث آمده که طرف مقصر حادثه دیگر به زندان نخواهد رفت ، بهر حال تعهد را یا شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت بدنی انجام می دهد البته به شرطی که عمدی در کار نبوده باشد .

    وی گفت: پیش بینی شده کسانی که موفق به خرید بیمه نشده اند یا شرایط مناسبی نداشته اند حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که به زندان نیفتند و نیز بر اساس شرایط افراد آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.

    همتی ادامه داد : در قانون جدید آمده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه اش جدا شده بطور یک جا از بین برود تمهیداتی دیده ایم که کاهش یا جریمه بیمه ای بصورت پلکانی باشد.

    او افزود : دارندگان خودروهای گرانقیمت را تنبیه نکردیم ، درواقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی( خودروی ارزان) فقط 50 درصد نرخ دیه یعنی 125 میلیون تومان فعلی در نظر گرفته است .بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خودشان بیمه بدنه خریداری کنند در غیر اینصورت تعهد بیمه ای بیشتر از 125میلیون تومان نیست . مسئولیت مردم در جامعه اندازه ای دارد پس نباید توقع داشت کسی که توان مالی 500 میلیون تومان ندارد بتواند خسارت 500 میلیونی را پرداخت کند .

    همتی افزود : کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه 4میلیونی هم خریداری کنند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو