فونیکسریمکسبهتام

رویترز:

پژو کارخانه‌های اوپل را در آلمان تعطیل نخواهد کرد

عصر خودرو- گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به دولت آلمان تعهد داد که در صورت خرید برند اوپل، تمام چهار کارخانه این شرکت در این کشور را فعال نگه خواهد داشت.

پژو کارخانه‌های اوپل را در آلمان تعطیل نخواهد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، برنامه فروش برند اوپل جنرال موتورز به پژو-سیتروئن(PSA) از سوی هر دو شرکت تایید شده است و گمانه زنی هایی را درباره کاهش یا تعدیل نیرو در اوپل ایجاد کرده است؛ زیرا صنعت خودرو اروپا چندین سال است که با ظرفیت مازاد مواجه است. 

    منابع آگاه در آلمان به رویترز گفتند، PSA به طور ضمنی گفته که از تقاضای آلمان برای حفظ کارخانه ها، مشاغل و قراردادهای کنونی اوپل استقبال می‌کند اما گفت و گوها با انگلیس که برند "واکسهال" متعلق به اوپل در آن مستقر است، باید ضمیمه قرارداد نهایی درباره مشاغل شود.

    روزنامه بیلد چاپ آلمان بدون اشاره به منبع خاصی نوشت: الیور بورژس مشاور پژو-سیتروئن به دو تن از معاونان وزیر و یکی از مشاوران آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته که اوپل به عنوان یک شرکت مجزا در داخل گروه پژو-سیتروئن به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هیچ یک از کارخانه های این شرکت در آلمان تعطیل نخواهد شد.   

    روزنامه آلمانی نوشت: قرارداد فروش برند اوپل و واکسهال متعلق به جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن احتمالا 9 مارس(19 اسفند) و همزمان با آغاز به کار نمایشگاه خودرو ژنو امضا خواهد شد.

    بریگیت زیپریس وزیر اقتصاد آلمان گفت انتظار دارد که این قرارداد پیش برود.

    این در حالی است که دو منبع آگاه نزدیک به PSA به رویترز گفتند: کاهش مشاغل و کارخانه ها بخشی از گفت و گوها است و در این میان دو کارخانه واکسهال در انگلیس کاندیدای تعطیل شدن هستند.

    قرار است مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در روزهای آینده برای مذاکره درباره برنامه خرید برندهای اوپل و واکس‌هال از جنرال موتورز با نخست وزیر انگلیس دیدار کند.

    اوپل 38 هزار کارگر دارد که نیمی از آنها در آلمان و حدود 4500 نفر در انگلیس در کارخانه واکسهال مشغول به کار هستند.  اوپل علاوه بر آلمان کارخانه‌هایی را در اتریش، مجارستان، لهستان، اسپانیا و همچنین انگلیس(با برند واکسهال) دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط