فونیکسریمکسبهتام

روزنامه بیلد:

قرارداد فروش اوپل به پژو ۱۹ اسفند امضا می‌شود

عصر خودرو- یک روزنامه آلمانی گزارش داد، قرارداد فروش برند اوپل جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن احتمالا ۱۹ اسفند امضا می‌شود.

قرارداد فروش اوپل به پژو ۱۹ اسفند امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، قرارداد فروش برند اوپل جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن احتمالا 9 مارس(19 اسفند) و همزمان با آغاز به کار نمایشگاه خودرویی ژنو امضا خواهد شد.

    جنرال موتورز و گروه پژو-سیتروئن مشغول مذاکره برای ادغام فعالیت‌های اروپایی جنرال موتورز در گروه خودروساز فرانسوی هستند.

    منابع آگاه گفتند، این مذاکرات در صورت موفقیت آمیز بودن به ادغام برند اوپل و واکسهال با گروه پژو-سیتروئن منجر خواهد شد و 16.3 درصد سهم بازار اروپا را در اختیار این خودروساز قرار خواهد داد.

    قرار است مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در روزهای آینده برای مذاکره درباره برنامه خرید برندهای اوپل و واکسهال از جنرال موتورز با نخست وزیر انگلیس دیدار کند.

    اوپل 38 هزار کارگر دارد که نیمی از آنها در آلمان و حدود 4500 نفر در انگلیس در کارخانه واکسهال مشغول به کار هستند.  اوپل علاوه بر آلمان کارخانه‌هایی را در اتریش، مجارستان، لهستان، اسپانیا و همچنین انگلیس(با برند واکسهال) دارد.

    پژو با این خرید به دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن و جلوتر از رقیب هموطنش رنو تبدیل خواهد شد.

    برای حصول این توافق باید تمام موانع مالی، صنعتی و سیاسی سر راه برداشته شود.

    جنرال موتورز و پژو-سیتروئن(PSA) که برندهای پژو، سیتروئن و دی‌اس را در اختیار دارد، در حال حاضر شاسی‌بلندها و مینی ون‌ها را به طور مشترک تولید می‌کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط