فونیکسریمکسبهتام

مرکل:

هرکاری که بتوانیم برای حفظ مشاغل و کارخانه‌های اوپل انجام خواهیم داد

عصر خودرو- صدر اعظم آلمان گفت کشورش هر کاری را که بتواند برای حفظ کارخانه ها و مشاغل اوپل در داخل آلمان انجام خواهد داد.

هرکاری که بتوانیم برای حفظ مشاغل و کارخانه‌های اوپل انجام خواهیم داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از رویترز، این سخنان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نشان دهنده چالش های سخت پیش روی شرکت های خودروسازی جنرال موتورز و پژو-سیتروئن برای امضای قرارداد انتقال برند اوپل به خودروسازی فرانسوی است.  

    این سخنان در شرایطی است که نمایندگان کارگران در شرکت اوپل گفتند آماده گفتگو با پژو-سیتروئن هستند.

    جنرال موتورز و PSA هفته گذشته اعلام کردند که در حال گفتگو برای واگذاری احتمالی تجارت اروپایی جنرال موتورز به پژو هستند. این موضوع نگرانی‌هایی را در آلمان و انگلیس درباره از دست رفتن مشاغل کارگران اوپل و وکس‌هال(برند اوپل در انگلیس) ایجاد کرده است.  نیمی از 38 هزار کارگر شرکت اوپل در آلمان و حدود 4500 نفر در انگلیس در کارخانه وکس‌هال مشغول به کار هستند. 

    صنعت خودرو اروپا سالها با مازاد ظرفیت مواجه بوده و تحلیلگران می‌گویند برای اینکه این انتقال منطقی باشد، به یک تعدیل نیرو نیاز است.

    دو منبع آگاه نزدیک به پژو-سیتروئن گفتند که کاهش نیرو و کارخانه در مذاکرات مطرح شده و از دو کارخانه وکس‌هال در انگلیس بیشتر نام برده می‌شود.

    اما با توجه به برگزاری انتخابات در آلمان و فرانسه در سال جاری و همچنین تلاش انگلیس برای اثبات اینکه خروجش از اتحادیه اروپا تاثیری روی سرمایه گذاریهای خارجی ندارد، هرگونه کاهش نیرو سخت به نظر می‌رسد.

    مرکل پس از دیدار با جاستین ترودیو نخست وزیر کانادا در برلین گفت: گفتگوها با اوپل در جریان است. دولت هماهنگی بالایی دارد و هرچه در توان دارد برای حفظ مشاغل و کارخانه های اوپل در آلمان انجام خواهد داد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط