فونیکسریمکسبهتام

خاطره انگیزترین خودرو اروپایی پرقدرت تر شد

عصر خودرو- اوپل مانتا، مجهز به قدرت ۱۴۷ اسب بخار شده است که هنوز هم از طریق جعبه دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خاطره انگیزترین خودرو اروپایی پرقدرت تر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اوپل مانتا در دهه 1970 عمدتا یک اتومبیل در بازار اروپا بود و چهار سال هم در ایالات متحده فروخته شد. مانتا A کوچک، سبک و کم اسب بخار و برد است و طرفداران خاص خود را دارد.

    تعداد کمی از آمریکایی‌ها اوپل مانتا را به یاد می‌آورند و از سال 71 تا 75 در اینجا فروخته شد. گرچه از مدت‌ها پیش مانتا B به عنوان یک خودرو مسابقه ای دیده می‌شد و حالا تصویر جدیدی از این خودرو منتشر شده است و نشان می دهد این خودرو به روز رسانی هایی داشته است. مانتا A همیشه به عنوان یک  اتومبیلی با قیمت مناسب برای تمام مردم در نظر گرفته شده است،.

    قیمت مدل‌های قدیمی مانتا A مدت هاست که در حال افزایش است. مهندسان اوپل یک مانتای A را به یک خودروی کوچک و اسپرت مستقل تبدیل کردند. در مانتای اصلی مجهز به پیشرانه‌های چهار سیلندر 1.2، 1.6- و 1.9 لیتری با قدرت 60 تا 105 اسب بخار بود و برای سرعت صفر تا 100 کیلومتردر ساعت حدود 11 ثانیه نیاز بود.

    اکنون تبدیل الکتریکی قدرت به 147 اسب بخار می‌رسد که هنوز هم از طریق جعبه دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سواری از طریق چرخ دنده امکان پذیر است، همچنین می‌توانید آن را در دنده چهارم بگذارید. گشتاور موجود در آن 188 پوند فوت گشتاور، سه دنده اول را کاملاً اختیاری نشان می‌دهد.

    بسته باتری 31.0 کیلووات ساعتی نسبتاً کوچک که می‌تواند با 9 کیلووات شارژ شود، محدوده 201 کیلومتر  را دارد، اما همچنین به حفظ وزن تقریباً 2500 پوند نیز کمک می‌کند. این EV چابک است و دوست دارد در جاده های پر پیچ و خم رانده شود، مخصوصاً از آنجا که تایر‌های 195 / 40R-17 جلو و 205 / 40R-17 عقب آن، روی چرخ‌های رونال، قدرت کنترل بسیار بیشتری نسبت به لاستیک اصلی مانتا دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو